Miután a Sauber úgy döntött, hogy az utolsó öt futamra Nick Heidfeldet hívja meg versenyezni Pedro de la Rosa helyett, a jövő évi gumikat fejlesztő Pirelli tesztpilóta nélkül maradt.

Bár a munka nélkül maradt spanyol veterán azonnal esélyesnek látszott a helycserére, a jövőre a Bridgestone-t váltó olasz gumiszállító a múlt héten a volt Renault-pilóta Romain Grosjean alkalmazását jelentette be. Az F1 egyik legkiválóbb tesztelőjeként ismert de la Rosának sem kellett azért sokat várnia, a Pirelli tegnap megerősítette, hogy a spanyolt is bevette a fejlesztői csapatába.

„Eddig Nick Heidfeld végezte a munkát, de ő visszatér a versenyzéshez, a helyét Pedro de la Rosa és Romain Grosjean veszi át. Ők tesztelnek majd az Abu-Dzabi Nagydíjig, utána pedig a csapatok is kipróbálják majd a Pirelli-gumikat” – mondta a Pirelli vezérigazgatója, Francesco Gori.

Gori a Pirelli F1-es gumikat is készítő törökországi gyárában azt is elmondta, hogy a jövő évi abroncsok formáját és szerkezetét már sikerült véglegesíteniük, ez után a különböző keverékek fejlesztése van soron.

„Az első lépés a gumi aerodinamikai profiljának kialakítása volt. A forma kulcsfontosságú, ezt minél előbb közölnünk kellett a csapatokkal, mert alig pár hónapjuk van a jövő évig. Ezt teljesítettük is, a második feladat az abroncs struktúrája. Ennek bírnia kell az F1-eseknél fellépő sebességet és terhelést, mostanra pedig az utolsó, harmadik szakaszhoz jutottunk.”

„A következő kihívás a keverékek kialakítása. Különböző megoldásokat tesztelünk különféle pályákon, a leggyorsabb Monzától a legdurvább felületű Jerezig” – magyarázta a Pirelli-vezér.