Az idény leghosszabb futama egyben az egyik legjobb is lett: a harmadik éjszakai Szingapúri Nagydíjon újra Fernando Alonso nyert, most kétségbevonhatatlanul teljesen megérdemelten. A dobogóra szintén feljutó két Red Bull-os is teljes joggal került a 2. és 3. helyre.
A rajtnál az élmezőny tökéletesen simán elment, senki nem cserélt pozíciót. Bár Vettel Alonsóhoz hasonlóan jól indult, azonban a spanyol rálegyezett, ezután az első ötös pozícióban maradt. A pontszerző helyeken csak Rubens Barrichello esett vissza két helyet.
A mezőny legvégéről rajtoló Felipe Massa stratégiai okból az első kör után kereket cserélt, keményebb gumira váltott. Az ötlet hamarosan – de talán túl korán – igazolást is nyert, amikor a harmadik körre beküldték a biztonsági autót Vitantonio Liuzzi pályán leállt Force Indiája miatt.
A safety car belépése után a mezőny jelentős része kiállt kerékcserére, de a pontszerző pozícióban autózók közül csak Mark Webber ment ki, a 11. helyre ért vissza. A cserékkel a kint maradó Timo Glock nyert ideiglenesen, a Virgin a 10. helyre került. Massa nem fogott túl sokat, a kiállása előtti 15. helyre ért vissza.
A biztonsági autó a 6. körre állt ki, Webber pedig azonnal meg is kezdte a visszazárkózást, aminek tétje az volt, hogy az ausztrál mennyire tud közel maradni a vele ellentétben még mindenképpen kiállni kényszerülő élmezőnyhöz. A bajnoki éllovas előbb Glockot, majd Kamui Kobayashit, pár körrel később pedig Schumachert vadászta le, Barrichellón azonban elakadt.
A virgines Glock közben a 11. helyen autózva a mezőny teljes második felét megfogta, egyre inkább leszakította a pontszerző csoportról. Adrian Sutil, Nico Hülkenberg, Massa, Vitalij Petrov, Jaime Alguersuari kénytelen-kelletlen vonatozott mögötte. A német végül 10 körig bírta a nyomást.
A McLarenek szuperlágy gumijai a 25. kör után kezdtek drasztikusan romlani, így a pontszerző helyekről Lewis Hamilton kezdte a kerékcseréket a 29. körben. Az angol annyit veszített a megelőző, lassú körein, hogy nem is sikerült Webber elé visszaérnie, azaz az ausztrál megszerezte az elvi 3. helyet.
A második biztonsági autót az a Kobayashi hívta elő, aki két körrel korábban Schumachert komoly agresszivitással előzte meg. A japán saját erőből csúszott a korlátnak, Bruno Senna pedig tehetetlenül csapódott a kanyarban álló Sauberbe.A safety car alatt a pontszerző helyeken autózó többi pilóta is megjárta a bokszot, a 36. körben következő újrarajtolás után a sorrend Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Sutil és Hülkenberg volt.
De nem sokáig, ugyanis míg Timo Glock jól állt félre Webber elől, Lucas di Grassi feltartotta az ausztrált, amit Hamilton ki akart használni, lekörözés közben előzött volna, de a 7-es kanyarban összeakadtak. A McLaren bal hátsó futóműve megsérült, az angol Monza után újra kiesett. Két körrel később Schumacher és Heidfeld ugyanott ütközött, a sauberes is kiesett.
A stewardok mindkét esetet vizsgálat alá vonták, de sem a Hamilton-Webber, sem a németek ütközése miatt nem szabtak ki büntetést.
Hamilton kiszállásával Massa megörökölte az utolsó pontszerző helyet, majd Barrichellóval, Sutillal, Hülkenberggel és Petrovval együtt újabb helyet lépett előre, amikor Kubica a 6. helyről állt ki nem tervezett kerékcserére.
A lengyel aztán a friss gumikon hihetetlen rohamba kezdett, Buemi, Petrov, Massa, Hülkenbeg és Sutil kíméletlen megelőzésével visszakapaszkodott a 7. helyre.
Az utolsó körökre is maradt izgalom: Heikki Kovalainen a célegyenesben parkolta le és oltotta saját kezűleg a teljesen lángba borult Lotusát, miközben Vettel egészen a célvonalig üldözte Alonsót, aki végül sorozatban második tökéletes hétvégéjét – pole, leggyorsabb kör, futamgyőzelem – könyvelhette el, amikor háromtizeddel a német előtt ért át a célvonalon.
A lassú, kanyargós pályán a két biztonsági autós szakasz hozta, amire számítani is lehetett: a futam két perc híján két órán keresztül tartott.
A ferraris újabb sikerével 191-re növelte a pontjai számát, így a bajnokságban fellépett a második helyre a 202 ponton álló Webber mögé. Hamilton 182 pontjával a 3., Vettel 181, Button 177 egységgel áll négy versennyel a vége előtt.
A bajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2010.09.26.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1ó 57:53.579
- 61
- 2
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 0.293
- 61
- 3
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 29.141
- 61
- 4
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 30.384
- 61
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 49.394
- 61
- 6
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 56.101
- 61
- 7
- Robert Kubica
- Renault
- + 1:26.559
- 61
- 8
- Adrian Sutil
- Force India
- + 1:52.416
- 61
- 9
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 1:52.791
- 61
- 10
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 1:53.297
- 61
- 11
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 1 kör
- 60
- 12
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 60
- 13
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 60
- 14
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 60
- 15
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- + 2 kör
- 59
- 16
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- + 3 kör
- 58
- 17
- Timo Glock
- Virgin Racing
- kiesett
- 51
- 18
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- kiesett
- 35
- 19
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 34
- 20
- Christian Klien
- Hispania Racing
- kiesett
- 30
- 21
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- kiesett
- 29
- 22
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- kiesett
- 28
- 23
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- kiesett
- 26
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- kiesett
- 1
- Legjobb kör: 1:47.976 Fernando Alonso