A Volkswagen-csoport az elmúlt egy-két évben többször is jelezte már, hogy nem zárná ki az F1-be való beszállást, feltéve, ha a sportág olcsóbbá, a motorok kisebbé válnának. Mivel egyre biztosabbnak látszik, hogy a Forma-1-ben 2013-tól 1,6 literes turbómotorokat használnak majd, a VW-csoport érdeklődése is egyre határozottabb.

A konszernhez tartozó Porsche elnöke, Matthias Müller pénteken a Párizsi Autószalonon elég nyíltan beszélt a 2013-as beszállás lehetőségéről:

„Az LMP1-es kategóriában (azaz a Le Mans-i csúcsprototípusoknál) két márka is szerepel, az Audi és a Porsche. Nem szeretnénk mindkettőt ott indítani, ez nem jó szórakozás. Érdemes megfontolnunk, hogy nem lenne-e okosabb, ha az egyik márka Le Mans-ban, a másik a Forma-1-ben szerepelne. Megtárgyaljuk majd a mellette és ellene szóló érveket” – mondta a német.

A két fenti márka közül mindenképp a Porsche az esélyesebb az F1-re, hiszen egyrészt az Audi mára a megbízhatósági versenyzés egyik csúcsszereplője, nem lenne értelme váltani, másrészt a Porschének múltja is van a száguldó cirkuszban: az 1960-as évekbeli gyári csapat mellett a nyolcvanas években a McLaren partnereként halmoztak sikert sikerre, amikor a TAG néven futó 1,5 literes turbóikkal megnyerték az 1984-es és ’85-ös konstruktőri és a ’84-es, ’85-ös és ’86-os egyéni bajnokságot is.