A Lotus a múlt hét végén megerősítette, amit már jó ideje tudni lehetett, azaz hogy a 2010-es idény végén felbontják kapcsolatukat a Cosworth-tel. A Virgin, a Hispania és a Williams szintén az idén visszatért brit gyártó erőforrásait használja, és korábban az utóbbi csapatról is úgy hírlett, hogy a váltást fontolgatja.
Bár Grove-ban végül nem lesz ilyen változás, a csapathoz tavaly csatlakozott új résztulajdonos, az osztrák Toto Wolff egy friss interjúban megerősítette, hogy valóban felmerült ez a lehetőség.
„Sportszempontból elég nehéz volt az idény eleje, mert nagy reményeink voltak. Talán egy kicsit sokat vártunk a motortól” – mondta a Kleine Zeitungnak az egykori versenyző, hozzátéve, hogy valóban „beszéltek” a motorváltásról, de a téma „nem volt komoly”. „Az elmúlt hetekben magára talált a Cosworth.”
Wolff azt is elmondta, hogy a már korábban „áramvonalasított”, racionalizált alakulatnál kicsit aggódnak a jövő évtől a csapatok létszámcsökkentését előíró szabályok miatt:
„A csapatok leépítésekről szóló egyezménye elég laza volt. Ez hátrányt jelent a számunkra, ezért pontosan kellene megfogalmazni, ésszerű költségkerettel.”
A társtulajdonos ezzel együtt hangsúlyozta, hogy a Williams jól áll: „A csapat gazdaságilag rendben van, nyereséges volt és most is az. Jövőre elveszít két szponzort (az RBS bankot és az Allianzot), de jól haladnak a tárgyalások a lehetséges új partnerekkel.”
Wolff arra is utalt, hogy bár még mindig húzódik hivatalos bejelentés, a Williams nagy valószínűséggel Rubens Barrichello mellett megtartja az újonc Nico Hülkenberget is jövőre.
„Az újoncok közül jelenleg talán ő a legjobb. Igazából kimondottan figyelemre méltó, mindössze a tapasztalata hiányzik még. Nekem megfelel ez a pilótapárosítás. A szavam ugyanannyit ér a csapatvezetésben, mint a többieké, és ez igaz a pilótatémára is.”