Az idei évben a három újonccsapat megjelenésével megnőtt a különbség a leggyorsabb és a leglassabb autók között az F1-ben, megszaporodtak a lekörözések. A Lotus-főnök már az idény elején jelezte, hogy nem tetszik neki, hogy a gyorsabbak elengedésére szólító kék zászlóhoz kell igazodnia a pilótáinak, most pedig a Virgin-vezér, Sir Richard Branson is ugyanígy nyilatkozott.

„Sokkal szórakoztatóbb lenne kék zászlók nélkül. Biztos vagyok benne, hogy a nagy csapatoknak nem tetszene, de a versenypályán senkit sem szabadna elengedésre kötelezni. Ha Tony (Fernandes, Lotus-csapatfőnök) így gondolja, én teljesen egyetértek vele. A kék zászló nem illik a versenyzéshez, gúnyt űz a sportból” – magyarázta a milliárdos.

A Virgin Racing vezérigazgatója, Greame Lowdon szerint egyenesen árt a „kicsiknek” a kötelező elengedés, hiszen ezzel sok időt veszítenek.

„Három másodperces különbségnél kapunk kék zászlós figyelmeztetést, de a három másodpercet majdnem egy kör behozni, nekünk pedig négy kanyaron belül el kellene engedni. Szóval olyan helyzetek adódnak, amikor a pilótánk félrehúzódik, a mögötte jövő meg utol sem éri.”

„Alaposan belerondít ez az egész versenyünkbe. Van egy grafikonunk, tisztán látszik rajta, hogy mikortól jön a kék zászló, mert addig nagyjából egységesek a köridők, utána meg nagyon esnek. Az a gond, hogy túl korán jön a kék zászló, három másodperc nagy idő. Szólni kell a pilótának, hogy engedje el a hátul jövőt, de az ő autóját nem tudjuk felgyorsítani. Sok futamunkat elrontotta már ez” – panaszolta a virgines vezető.