A Renault a 2009-es idény második felére léptette elő addigi tartalékosát, Romain Grosjeant állandó versenyzővé, miután a csapat ejtette Nelsinho Piquet-t. A svájci-francia pilóta nemigen tudott bizonyítani az épp mélyrepülésben lévő alakulatnál, az új vezetés pedig nem is tartott igényt a szolgálataira 2010-re.

Grosjean idén az FIA GT1-világbajnokságban indult, a GP2-ben beugrott helyettesíteni a Renault fiókcsapatához, a DAMS-hoz és részt vett a korábbi A1GP-járgányokkal rendezett Auto GP-szériában is, amelyet meg is nyert annak ellenére, hogy a tizenkét futamból csak nyolcon állt rajthoz. A pilóta emellett a Pirelli F1-es gumitesztelője is lett.

„Eszembe sem jutott, hogy megnyerhetem a bajnokságot úgy, hogy csak a harmadik fordulóban szállok be. Nem is hittem, hogy lehetséges. De sikerült, ennél jobban nem is hálálhattam meg a DAMS-nak a lehetőséget, hogy formaautót vezethessek megint” – mondta az Auto GP-s sikerről a pilóta.

„Még nem igazán tudom, mit várhatok a jövőtől, még egy kicsit korai. Nyilván szeretnék egy újabb lehetőséget az F1-ben, és nem csak úgy ott lenni, hanem egy versenyképes ülést.”

„Ha ez nem sikerül, a GP2 is jó lehet, főleg, hogy a bajnoki címért küzdöttem, amikor 2009-ben a renault-s lehetőség miatt kiszálltam – talán újra lehetőségem lenne rá” – magyarázta a 24 éves versenyző.