Az egykori McLaren-tesztelő, Pedro de la Rosa már tavaly tárgyalt az akkor még Campos Meta néven épülő újonccsapattal, azonban végül a Sauberhez szerződött 2010-re. A spanyol veterán karrierje azonban nem tartott túl sokáig a svájci alakulatnál, hiszen Peter Sauber a szeptember eleji Olasz Nagydíjat követően inkább Nick Heidfeldet ültette az autóba helyette.
A 39 éves spanyol végül épp Heidfeldet váltotta a Pirelli hivatalos tesztelői posztján, azonban jelezte, hogy még nem mondott le az F1-es versenyzés folytatásáról – egy friss rádióinterjúban elárulta, hogy megbeszéléseket folytat a sereghajtó Hispaniával.
„A projektjük érdekes és előremutató, örömmel csatlakozom hozzájuk, bár egyelőre nem kapkodunk” – mondta az Onda Cero egyik műsorában.
„Kapcsolatban vagyok Carabentéékkel, sokat beszélünk. Nagyon fontos Spanyolország szempontjából, hogy legyen egy Forma-1-es csapatunk, az eddigi munkájuk elismerésre méltó. Már van csapatunk, de egyelőre nem hoz sok hasznot. Pár hónap alatt sikerült autót juttatni a rajtrácsra, és jövőre újra sikerül majd.”
„De a projektnek még több támogatásra van szüksége, nem is csak cégek, de a hozzám hasonló pilóták és a nézők részéről is. Mindannyiunknak mögéjük kell állnunk” – magyarázta de la Rosa optimistán.
A veterán pilóta hite ellenére azonban egyelőre igen homályosnak tűnik a HRT jövője: az idei autót építő Dallarával rég megszakították a kapcsolatot, de az egykori Toyota-csapattal való együttműködés ügye azóta sem haladt előre, a jó felkészültség ellenére az F1-be idén újra sikertelenül jelentkezett Epsilon Euskadi kizárta az összeolvadást, a megkérdőjelezhető csereberék alapján a pilótahelyzet is zavaros, a másik két, karakteres újonchoz képest szedett-vedettnek látszó társaság pedig a szponzorokat sem vonzza.