Annak ellenére, hogy pár futammal ezelőtt Sebastian Vettel már-már esélytelennek látszott a bajnoki cím megnyerésére, a német Szingapúrban és Japánban felzárkózott. A Koreai Nagydíjon is Vettel kezében volt már a győzelem, az érte járó 25 ponttal át is vehette volna a vezetést, de a Renault-motor másképp akarta, nem sokkal a vége előtt elfüstölt.
Vettelt és a Red Bullt tavaly is motorhibák hátráltatták, ahogy egy éve, a Renault-nál most is sajnálkoznak:
„Bocsánatot kell kérnünk az egész csapattól Seb motorhibája miatt. Micsoda pocsék eredmény. Az első sorból rajtoltunk, de nem szereztünk pontot, nagy csalódás” – mondta a Renault motorokért felelős főmérnöke, Fabrice Lom.
Mark Webber szombatra váltott a nyolcadik, azaz idei utolsó szabadon felhasználható erőforrására, míg Sebastian Vettel autójába két hete Japánban szerelték be a nyolcadik motort, azonban hibára egyáltalán nem számítottak nála sem.
„Meglepetés volt a hiba, ez az idei első motorhibánk. Még csak 1600 km volt benne, normál esetben pedig 2000-2100 km az élettartamuk. Pénteken egy sokkal többet futott motort használtunk” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.
„Az autóversenyzés néha nagyon kegyetlen, a Red Bull számára ez egy ilyen nap volt. De még mindig vezetjük a konstruktőri bajnokságot és harcban vagyunk egyéniben is. Nagy ajándékot adtunk ma Fernandónak, de alig két hete kettős győzelmet ünnepeltünk, Brazíliában visszavágunk” – nyilatkozta a csapatfőnök, Christian Horner, hozzátéve, hogy bőven van még újra beszerelhető használt motorjuk az utolsó két futamra.
A bajnoki esélyesek közül mindenki eljutott már a nyolcadik motorjáig, így ha friss erőforrást szerelnek be bármelyikük autójába, az 10 helyes rajtbüntetéssel jár majd Brazíliában vagy Abu-Dzabiban.