Komoly nyomást gyakorol a Renault a Lotusra annak érdekében, hogy fejezze be a Team Lotus elnevezés körüli jogi vitát. Ha nem teszi, azt kockáztatja, hogy a francia gyár meggondolja magát és mégsem írja alá a csapat új motorszállítói szerződését, amelyet hetek óta kész tényként kezel a sajtó.

Annak ellenére, hogy mindenki biztosra veszi az üzletet, hivatalosan még egyik fél sem jelentett be semmit a motorokkal kapcsolatban. Csupán az biztos, hogy a Lotus jövőre Red Bull-féle sebességváltókkal és hidraulikával fut.

A Renault-nak nincs ínyére a Tony Fernandes csapatfőnök és a malajziai autógyártó Proton között zajló jogi vita, utóbbi nem ismeri el, hogy a Lotus F1-es csapatának valóban jogos tulajdonát képezi a David Hunttól megvásárolt Team Lotus elnevezés.

A franciák nem véletlenül zsarolják a Lotust, éppen arra készülnek ugyanis, hogy stratégiai együttműködést kötnek a Protonnal, amely már nem dolgozik együtt a Volkswagennel. Létfontosságú a Proton szerint egy újabb együttműködés tető alá hozása, jelentősen szeretné ugyanis növelni külföldi eladásait a cég. Motor-együttműködés már van a két fél között, a Proton egyik kisautójába a Clio és a Twingo 1,2 literes motorját szerelik.