A szombati eső után napfényes idő fogadta a Forma-1-es mezőnyt Interlagosban. Az élről a williamses Nico Hülkenberg rajtolhatott, de Sebastian Vettel már az első kanyarban megelőzte, Mark Webber pedig a harmadik kanyarban ment el mellette.

Alonso Hamiltont támadta az első körben, a második kör kezdetén a célegyenesben már mellette volt, a spanyol végül ugyanott és ugyanolyan versenyzői hiba után ugrott elé, ahol Webber előzte Hülkenberget. Hátrébb Michael Schumacher és Jenson Button vívott kemény csatát.

Hülkenberg a harmadik helyet már keményen őrizte, hiába üldözte Alonso, nem tudott előzni. A két Red Bull alaposan elhúzott, míg a Williams mögött feltorlódott a mezőny, a ferraris végül a 7. körben tudott elmenni a német ifjonc mellett.

A 11-12. körben a mezőny két pontszerző helyen autózó brazilja kerékcserén járt, de Barrichellónál gond akadt a kerékcserénél, időt veszített, míg Felipe Massa egymás után kétszer jött ki, a mezőny végére esett. Talán a rosszul rögzített jobb első vibrációja és szemcsésedése volt a dupla bokszlátogatás oka.

A legjobban a kerékcseréket kezdő Jenson Button járt, aki előbb Massa elé ugrott, majd a szintén kiálló Hülkenberget is megelőzte, azaz relatíve előrelépett, és egyébként is nagy lendülettel versenyzett, előzött is. Hamilton a 21. körben váltott keményebb keverékre, majd pont Button elé tért vissza, azaz tökéletes hátvédet kapott.

Az első hármas, Vettel, Webber és Alonso a 24-25-26. körben járt a bokszban, a spanyol kezdett, őt a vezető Red Bull-os, majd az üldöző ausztrál követte, mindegyik kerékcsere hibátlan volt, a sorrendjük nem változott.

Barrichellónál tovább dolgozott a brazil átok, a veterán előzés közben összeért Jaime Alguersuari Toro Rossójával és bal első defektet kapott a williamses.

Az amúgy jelentősen lemaradt Alonso az 52. körben kapott lehetőséget a Red Bullok utolérésére, amikor Vitantonio Liuzzi a Senna S-ben összetörte a Force Indiát és beküldték a biztonsági autót. A safety car alatt többen is kereket cseréltek, többek között Hamilton és Button is, de mindketten sokat veszítettek a kiállással.

F1: A Red Bull tarolt Brazíliában 1
F1: A Red Bull tarolt Brazíliában 79 A biztonsági autó az 56. körre távozott, az újrarajtolás után a pontszerző helyeken a következő volt a sorrend: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Alguersuari. A kép természetesen nem volt ilyen tiszta, az összesűrűsödött mezőnyben az élmenők és a lekörözöttek teljesen összekeveredtek, Alonso például előbb Adrian Sutilon, majd Jaime Alguersuarin is csak nagy nehezen tudta áthámozni magát. Hamiltonnak Heidfeld tétovázása ártott.

Az összetorlódott autók között állandóak voltak az előzések, a lekörözöttek nehezen adták a helyeket, sőt Massa például megelőzte a fennakadt Rosberget. A főszereplő talán Sebastian Buemi volt, aki szinte minden csatában ott volt, Massát egyszer ki is lökte, majd később megint kakaskodott a brazillal. A ferraris Barrichellóval és Petrovval is koccant.

Webber az újrarajtolás után lassabb lett, míg Alonso rákapcsolt, csökkentette a hátrányát, de 4 körrel a vége előtt a csapat szólt az ausztrálnak, hogy a korábbi motormelegedés után bátran nyomhatja a befutóig.
F1: A Red Bull tarolt Brazíliában 80 Webber le is szakította a ferrarist, de Vettelt egyáltalán nem fenyegette, a német befutott az első helyen. Mögötte a csapattárs, majd Alonso ért be. A dobogósok után Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Kamui Kobayashi szerzett pontot.

A Red Bull a kettős győzelemmel megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, de a befutó sorrendje tovább bonyolította az egyéni bajnokság állását. Alonso előnye 8 pontra csökkent (246 pont) Webberrel szemben (238 p), míg Vettel hét pontnyira zárkózott fel a csapattársára (231 p). Matematikailag még Hamilton is versenyben maradt, 222 ponttal áll.

A világbajnokság döntő fordulóját, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat a jövő hétvégén rendezik.

Brazil Nagydíj, Interlagos, 2010. 11. 07.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:13.851, Lewis Hamilton