A múlt hétvégén röppent fel, hogy a sportkocsigyártó Lotus Cars 2011-ben beszállhat a Renault-csapatba, amelyben a már most is csak 25 százalékos résztulajdont birtokló francia gyártó még inkább háttérbe vonul majd.
Ugyan már az idén is ott volt a rajtrácson a Lotus név, de az újonccsapat 2010-ben csak a Lotus Carst is birtokló maláj gyártó, a Proton jóváhagyásával használta a nevet, ezt pedig – legalábbis a jelenlegi állás szerint – jövőre már nem teheti meg.
A pillanatnyilag egyébként veszteséges Protonon keresztül a maláj adófizetők pénzéből finanszírozott, de igen komoly középtávú terveket dédelgető Lotus Cars a következő három évben állítólag 60 millió euróval szállna be az enstone-i csapatba, jövőre már Lotus Renault néven igyekezne népszerűsíteni az amolyan brit Ferrarivá válni akaró márkanevet.
Az egyébként jövőre szintén Renault-motorokat használó Lotus Racing technikai főnöke, Mike Gascoyne nem érti a Lotus Cars hozzáállását:
„Ha reklámozni akarják az utcai autóikat, minek ennyit költeni rá? Velünk ezt ingyen megtehették volna” – mondta a brit mérnök.
Olasz sajtóértesülés szerint egyébként a Lotus beszállása és a Renault háttérbe vonulása a csapat jelenleg élő szerződéseire is hatással lehet, az Autosprint úgy tudja, hogy a pillanatnyilag 2012 végéig lekötött Robert Kubica is „szabad prédává” válhat 2011-re.