Komoly bonyodalmakat okozhat még a Lotus régóta dúló névháborúja, egyik következménye lehet például, hogy a csapat bukja azt a pénzdíjat, amely a Concorde-egyezmény értelmében a konstruktőri tizedik helyért járna. Most nem felelevenítve az F1-es istálló és a malajziai gyártó Proton között dúló vita lényegét, a gond az, hogy jövőre akár két Lotus-Renault is lehet a mezőnyben.

Az F1-es csapattól külön kezelendő Lotus-csoport azt tervezi, hogy a Renault felvásárlásával elindul a Forma-1-ben, a jelentős szerepvállalásra tekintettel indulna az istálló Lotus-Renault néven. Csakhogy a jelenlegi Lotus éppen a Brazil Nagydíjon jelentette be, hogy megkötötte a 2011-re szóló motorszállítói szerződést a Renault-val, így a Tony Fernandes vezette privát alakulat is a Lotus-Renault név felvételét tervezte.

Egy névváltás (plusz a Lotus esetében a névvita miatt felmerült jogutódlás kérdése) komoly következményekkel jár, nem véletlen, hogy a Sauber hivatalos nevében még mindig ott a BMW, holott a bajor gyártó már a Forma-1 közelében sincs. Éppen a Concorde-egyezmény kitételei miatt döntött úgy Peter Sauber, hogy nem változtat nevet, idén legalábbis még nem.

Hivatalosan a Forma-1-es bizottság és az FIA Motorsport Világtanácsa dönt a jövő évi nevekről, ha a Lotus-Renault-féle összeolvadási tervek komolyak, a szokottnál biztosan nagyobb érdeklődés kíséri majd a nevek jóváhagyását.