A Forma-1-esek a múlt hétvégi Brazil Nagydíj után lóhalálában utaztak a Közel-Keletre, hogy vasárnap lezárják a 2010-es világbajnokságot a 19., utolsó fordulóval, az Abu-Dzabi Nagydíjjal.
A tavalyi évben bemutatkozott vadonatúj luxuspályán négy esélyes csap majd össze a címért, ilyen még sosem fordult elő a Forma-1 történetében. A favorit természetesen Fernado Alonso, hiszen nyolc ponttal vezet, míg a két fő rivális, Mark Webber és Sebastian Vettel egymás ellen is küzd, Lewis Hamiltonon pedig csak a csoda segíthet, de azért jó néhány forgatókönyv létezik a többiek sikerére is.
Alonsónak az első vagy második helyezés esetén nem kellene számolgatnia, „KO-val” nyerné a küzdelmet, így az elsődleges célja a szombati időmérőn az lehet, hogy valahogy a Red Bull-ok közé férkőzzön. Bár az energiaitalos csapat pilótái domináltak az elmúlt három versenyen – még ha Koreában el is véreztek a futamon -, ezúttal akár össze is jöhet a bravúr a Ferrarinak.
Az 5,5 kilométeres abu-dzabi pályán ugyan ott van a versenynaptár egyik leghosszabb egyenese, ami leginkább a McLarennek kedvezhet, de ahogy Szingapúrban, a lassú, komoly fékezéseket igénylő kanyargós részeken a Ferrari is labdába rúghat a Red Bull mellett.
A négy bajnoki esélyesről, hozzáállásukról és lehetőségeikről az elmúlt hetekben már bőven írtunk, ezért érdemes másokkal is foglalkozni a szezonzáró előtt, hiszen nem csak Alonsóék lesznek a pályán Abu-Dzabiban.
Ez történt tavaly
Hogy azért ne távolodjunk el rögtön a bajnoki küzdelemtől, meg kell említeni Felipe Massát, aki ugyan hátvédként otthonában, Brazíliában is eléggé leszerepelt, de ha ezúttal végre bele tud szólni az élmezőny versenyébe, azzal óriási segítséget nyújthat Alonsónak.
Massának bizonyítania illene, és minden bizonnyal Michael Schumacher is szeretne szépen búcsúzni az összességében csalódást keltően sikerült visszatérő idény után – a német veterán az év utolsó harmadára már kezdett magára találni, és ugyan a Mercedes már bebiztosította a konstruktőri negyedik helyet, Schumacherrel még sosem fordult elő, hogy egy szezon során ne állt volna dobogóra, biztosan szeretné helyreütni a statisztikát.
A Renault már biztosan csak ötödik lesz idén, így csapatszinten nincs kiemelten fontos cél előttük, de az újonc Vitalij Petrov szerződéshosszabbításához mindenképp jó eredmény kellene az orosztól, az autó sokadik falnak verése ezúttal valószínűleg megbocsáthatatlan lenne már.
A legutóbbi időmérő sztárjának, Nico Hülkenbergnek nincs sok esélye az ismétlésre, de a kis németre és csapattársára, Rubens Barrichellóra azért komoly feladat vár: erős pontszerzéssel kell bebiztosítaniuk, hogy a Force Indiától Brazíliában átvett konstruktőri hatodik helyet a végső elszámolásban is megőrzik.
Mivel az újonccsapatok közül idén senki sem szerzett pontot, így a Lotust, a Virgint és a Hispaniát a legjobb elért helyezés alapján rangsorolják majd, a bajnokság utolsó pénzt hozó helyezése, a 10. továbbra is cél mindhármuknak – pillanatnyilag a Lotus a favorit, de egyetlen 11. helyezéssel elé ugorhat bármelyik rivális.
Hamilton tavalyi pole-köre
Elég furcsa dolog, de a hétvégébe még az időjárás is beleszólhat: a sivatagi pályára esőt ígérnek a meteorológusok: mind a pénteki edzéseken, mind szombaton eleredhet, így az esetleg az időmérőn érkező zápor is megkeverheti majd a rajtrácsot.
Ugyan Abu-Dzabiban kora este indítják a kvalifikációt és a futamot, az időeltolódás miatt számunkra itt Európában mindez a hagyományos, délután 14 órás kezdetet jelenti majd szombaton és vasárnap is.