Eredetileg abban a szellemben tervezték az abu-dzabi Yas Marina-versenypályát, hogy izgalmas versenyeket produkáljon a nézők számára, a hosszú egyenesekkel és kemény fékpontokkal sem sikerült azonban elérni a kívánt hatást. Nehezen találnak előzési pontokat a pilóták, amire jó példa volt Fernando Alonso szenvedése is.

A világbajnoki címért küzdő spanyol a szezonzáró kétharmadát Vitalij Petrov mögött töltötte, komoly támadással mindössze egyszer próbálkozott. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke szerint az abu-dzabi létesítmények kétségkívül világszínvonalúak, de a pályára ráférne a módosítás.

„Minden csodálatos Abu-Dzabiban, de a GP2-es és F1-es versenyen is láthattuk, hogy szinte lehetetlen előzni. Ez kicsit elrontja az egészet” – mondta Whitmarsh. „Személy szerint szeretném, ha változtatnának a pályán. Fantasztikus a létesítmény, de az egyenes végén egy széles, nehéz kanyarnak kellene következnie, nem pedig egy sikánnak, amelyen csak egy íven lehet átmenni. Így lehetetlen előzni.”

„Ez már első tervek bemutatásakor látszott, nem tűnt olyan pályának, amelyen könnyű előzni és ez be is bizonyosodott. Hihetetlen energiákat fektettek ebbe a pályába, a vonalvezetést is meg kellene most vizsgálni.”

Egyetért a McLaren-vezérrel az Alonsót tartó Petrov is. „Itt nem lehet előzni” – nyilatkozta Petrov. „A Ferrari mögöttem volt, mégsem tudott elmenni. Nem tudom, mit lehetne megváltoztatni, hiszen a pálya kész, talán egy gyorsabb, harmadik vagy negyedik fokozatban bevehető kanyar kellene és akkor lenne esély. Ha a 7-es hajtűt is így alakítanák át, biztos vagyok benne, hogy jobb lenne.”

Richard Cregan igazgató szerint folyamatosan vizsgálják, hogyan lehetne tökéletesíteni a pályát, más helyszíneket is figyelnek, a legjobb megoldásokat idővel felhasználják majd.