Péntek után szombaton is folytatódott a 2011-től Bridgestone-t váltó Pirelli új F1-es gumijainak tesztje Abu-Dzabiban, és ahogy az első napon, úgy ezúttal is a Ferrari volt a leggyorsabb.
Az élen Fernando Alonso zárt, aki egyben a legnagyobb távot is teljesítette, a spanyol kis híján két versenytávot, 105 kört tett meg a Yas Marina pályán.
„Összességében egészen elégedett vagyok a gumik viselkedésével. Nem különböznek nagyon a Bridgestone-októl, azt hiszem, elég sima lesz az áttérés. Számunkra nem jelentett túl nagy változást, volt pár beállítási módosítás, hogy alkalmazkodjunk a gumikhoz és kitapasztaljuk a Pirelli által idehozott két típust, szerintem rendben volt minden” – nyilatkozta a teszt után.
Bár a zárása előtt nem sokkal még az idén a Bridgestone-okkal bajlódó Michael Schumacher volt a második leggyorsabb, a német körét sikánátvágás miatt elvették, így a hetedikként zárt, így Alonso mögött végül a világbajnokot, Sebastian Vettelt és a williamses Rubens Barrichellót rangsorolták.
A negyedik legjobb idővel végző Robert Kubica arra figyelmeztetett, hogy a mostani kétnapos tesztből semmilyen messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, a csapatok épp csak ismerkednek a gumikkal, a 2011-es idénykezdetig még nagyon sok minden változik majd.
„Ugyanaz a helyzet, mint amikor a Michelinről tértünk át a Bridgestone-ra, át kell hangolni az autót, képet kell szereznünk a gumi támasztotta követelményekről. Ezen a teszten nem érdemes mélyen beleásni magunkat a beállításokba, hiszen még sokat változnak a gumik a jövő évre.”
„Korai még (az eredményeket nézni), nincs értelme sokat próbálkozni az egyensúllyal, a beállításokkal, mert az autók és a pályaviszonyok is különbözőek lesznek.”
A renault-s lengyel is megerősítette, hogy a Pirelli az ígéretéhez híven a Bridgestone abroncsainál jóval kevésbé tartós gumikkal állt elő, a kopás egyelőre talán a legfontosabb új nehézség.
„A minőség felől nincs kétség. Mondhatjuk, hogy téma lehet majd a gumikopás, de felteszem, hogy változnak is még a gumik az idény elejéig. Nagyon az elején járunk, ha gondok vannak, azok inkább most jöjjenek ki, mint márciusban. Ha volt is olyan autó, amelyik 60 kört bírt egy szett gumival, én nem láttam. Autónként különböző, de az általános problémák mindenkinél ugyanazok. Egyeseknél komolyabbak, másoknál kisebbek, ezzel még foglalkoznunk kell.”
A Pirellik tesztjével végleg lezárult a Forma-1-esek idei versenypályás tevékenysége, a csapatok ma és holnap összepakolnak és visszatérnek a bázisaikra, ahonnan legközelebb csak a jövő évi autók bemutatása után mozdulnak majd ki.
Gumiteszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2010. 11. 20.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Alonso | Ferrari | 1:40.529 |
2. | S. Vettel | Red Bull-Renault | 1:40.825 |
3. | R. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:41.294 |
4. | R. Kubica | Renault | 1:41.614 |
5. | G. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:41.622 |
6. | O. Turvey | McLaren-Mercedes | 1:41.740 |
7. | M. Schumacher | Mercedes GP | 1:41.757 |
8. | P. di Resta | Force India-Mercedes | 1:41.869 |
9. | K. Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:42.110 |
10. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.145 |
11. | V. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:42.416 |
12. | S. Perez | BMW Sauber-Ferrari | 1:42.777 |
13. | J. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:44.521 |
14. | P. Maldonado | Hispania-Cosworth | 1:44.768 |
15. | T. Glock | Virgin-Cosworth | 1:44.783 |