A jelenleg veszteséges és kimondottan rétegmárkának számító sportkocsigyártó Group Lotus nagy terveket dédelget a következő öt évre, a brit gyártó amolyan angol Ferrarivá szeretne válni. Ennek keretében az imázs javítása érdekében többek között szerepet vállalt az amerikai IndyCarban és 2011-re már a Forma-1-be is beszállna, a Renault-csapat névadó főszponzoraként versenyeztetné a Lotus-Renault névre átkeresztelt alakulatot.
A dolog szépséghibája, hogy a Forma-1-ben már idén is volt egy Lotus, a malajziai hátterű, de a hagyományokra nagy tisztelettel tekintő Lotus Racing erre az évre megkapta az autógyártót is birtokló Protontól a névhasználat jogát, azonban 2011-re visszavonta azt.
Az idény legkomolyabban vehető újonccsapatának technikai főnöke, Mike Gascoyne továbbra sem érti, mire jó a Group Lotusnak újabb Lotus-csapatot indítani.
„Nem értjük, hogy a Group Lotus miért nem hajlandó minket támogatni. Szerintünk értéket termeltünk a márkának. A tulajdonosaink nagyjából 80 millió fontot fektettek a csapatunk fejlesztésébe” – magyarázta a mérnök.
Gascoyne hangsúlyozta, hogy a Lotus-örökség, a név körüli huzavona inkább csak árt, mint használ, az egymástól alig 15 kilométerre fekvő, a hetheli Group Lotus és a hinghami Lotus Racing viszályának nincs értelme.
„Szégyen ez minden norfolki számára, hiszen norfolki csapat vagyunk, visszahoztuk a Lotus nevet az F1-be és nem hoztunk rá szégyent. Nem nagyon értjük, a Group Lotus miért nem támogat minket ebben.”
„Úgy tűnik, minden létező versenyszériába be akarnak szállni – meghökkentő ez egy veszteséges autógyártótól, de sok szerencsét!”
A szintén a Lotus szűkebb pátriájában fekvő norwichi The Advertiser című lap egyébként úgy tudja, hogy Malajziában már döntöttek a névvitában, míg a jövőre beszálló Group Lotus Lotus-Renault néven indul, a Tony Fernandes-féle kiscsapat, a mai Lotus Racing 2011-ben Proton 1Malaysiaként indulhat.