A 2009-es vergődés után az új tulajdonost, új vezetést és új pilótákat kapott Renault 2010-ben magára talált, a sárga-fekete autó szinte mindig közvetlenül az élcsapatok mögött járt, Robert Kubica pedig három alkalommal a dobogóra is állhatott. Az évet végül a Mercedes mögött zárták az ötödik helyen, de valószínű, hogy ha az újonc Vitalij Petrov helyett egy megbízhatóbb pilóta vezetett volna, meg is előzik a német gyártót.

A csapat nem titkolt célja, hogy nemsokára a 2000-es évek közepi aranykorhoz térjen vissza, de a csapatfőnök, Eric Boullier azt mondja, hogy ez még nem a következő idényben várható.

„A jövő évre egyértelműen az a cél, hogy az autóink gyakrabban kerüljenek a dobogóra, esetleg megcsípjünk egy-két győzelmet. Ha a csapat dobogós helyért küzdhet a konstruktőri bajnokságban, akkor nagyon elégedett leszek” – magyarázta a francia.

„Tavaly nyolcadikok voltunk, idén ötödikek – ha a negyedikek leszünk vagy esetleg az első három között végzünk, az nagyszerű lesz.”

A csapatfőnök bízik benne, hogy a 2011-es autó korán elkezdett fejlesztése is meghozza az eredményt.

„Szerintem elég korán nekikezdtünk az új autónak, és ezért mivel reményeim szerint tanultunk a korábbi hibákból is, főképp a KERS-szel kapcsolatban, ígéretes lehet a helyzetünk, előnyt jelenthet, hogy jól felkészültünk.”

Boullier szerint a Bridgestone-okról Pirellikre váltástól nem érdemes túl nagy meglepetéseket várni, az új gumik nem fogják a feje tetejére állítani az erőviszonyokat.

„Szerintem nem fogja kiegyenlíteni a mezőnyt. Inkább csak érdekes meglepetések adódhatnak. Természetesen új gumikról van szó, ezért ha nálunk és minden más csapatnál is éjt nappallá téve dolgoznak a mérnökök, az első pár futamon lehet pár meglepetés. De nem egyenlíti ki az erőviszonyokat, sőt inkább különbségeket hoz majd. De úgy gondolom, hogy minden Forma-1-es csapat nagyon profi, ezért a megszokott sorrend ugyanaz marad, vagy legalábbis igen gyorsan visszaáll majd.”