A stuttgarti márka 2009 végén vásárolta fel a tavalyi idény meglepetéscsapatát, az egykori Honda maradványain felépített Brawn GP-t, hogy a Mercedes 55 év után újra gyári csapattal vegyen részt az F1-ben.
A 2009-es bajnoki sikerek és a hétszeres világbajnok szupersztár, Michael Schumacher szerződtetése sem hozott azonban fényes eredményeket idén, a Mercedes-Benznél a legfőbb anyacégnél, a Daimlernél pedig kezdettől fogva kritikák tárgya volt a Forma-1-es kaland.
A Daimler fő vezére, Dieter Zetsche az idény elején utalt arra, hogy eredménytelenség esetén nem sokáig támogatják a csapatot, de egy friss interjúban most azt hangsúlyozta, hogy a sikertelen első év után még nem ingott meg az elkötelezettségük.
„Jó ideje jelen vagyunk az F1-ben (motorszállítóként már másfél évtizede – B. G.), és hosszú távon is maradunk. Nem évenként akarunk arról dönteni, hogy kiszállunk-e vagy sem. Michael Schumacherrel sem egy évre szerződtünk, három évre írtunk alá” – idézte Zetschét a DPA hírügynökség.
A cégvezér azt is kijelentette, hogy nem értékelték túl nagy csalódásként 2010-et, de természetesen 2011-től már többet várnak.
„Egyrészt új csapatként nem is számíthattunk sokkal többre. Persze nem panaszkodtunk volna, ha megnyerjük a bajnokságot, de ez nem volt reális elvárás” – mondta Zetsche, aki Schumacher teljesítményét is megvédte. „Egy kevésbé versenyképes autóval nem könnyű nagyot alakítani. Jó autót kell adnunk neki, hogy megmutathassa, mire képes.”
„Világos, hogy az emberek és mi magunk is többet várunk a jövő évtől, de azt is el kell fogadni, hogy az F1-ben és általában a sportban a siker nem jósolható biztosra, különben halálosan unalmas is lenne. A nyomás egyértelműen nagyobb, de ez a márkánk egyik alapértéke is, bizonyítani akarjuk, hogy mi vagyunk a legjobbak az iparágban.”
„Ez nem önteltség, ezt várjuk el magunktól, ez a mérce. Természetesen ez azt is jelenti, hogy ha nem érjük el a célt, kritikákat kapunk. Ezt el kell viselnünk. De egyben azt is bizonyítja, hogy tőlünk sikert várnak.”