44 ponttal a világbajnokság nyolcadik helyén zárt a Sauber-istálló, mely katasztrofálisan kezdte az idényt. Az utolsó versenyeken magára talált a gárda, melyet egy régi-új pilóta, Nick Heidfeld is segített. „Soha nem bántam meg, hogy visszavásároltam a csapatot” – mondta Peter Sauber tulajdonos. „Tudtam, hogy nehéz lesz az életben maradás, mindenki büszke lehet arra, amit elértünk.”
Sauber szerint az idény elején nemcsak lassú, hanem megbízhatatlan is volt az autó, ami nem jellemző a csapatra. A szerencse is elkerülte az alakulatot, minden akkor változott meg, amikor James Key átvette a technikai igazgatói feladatokat. „Csapatával együtt gyorsan megtalálta a C29 gyenge pontjait, ötleteivel jó irányba vitte a fejlesztéseket. Ahhoz képest, hogy az első nyolc versenyen mindössze egy pontot szereztünk, a következő nyolcon 36-ot, amelyhez még hetet csaptunk hozzá az utolsó három futamon.”
Sauber nem bánja, hogy az idény közben Nick Heidfeldre cserélte Pedro de la Rosát. „Újra meghoznám ezt a döntést. Olyan helyzetben voltunk, hogy nem ismertük az autó valós teljesítményét, mindkét pilótánk új volt. Nem ismertük őket eléggé, és nem tudtuk, mit várhatunk az autótól. Szükségünk volt egy megbízható viszonyítási pontra, Nicket pedig nagyon jól ismerjük, hiszen éveken keresztül dolgoztunk vele. Segítségével fel tudtuk gyorsítani egyes elemek fejlesztését.”
„Ami Kamuit illeti, ő mindannyiunkra hatással volt idén, friss, támadó stílusa mosolyt csalt az arcokra. Egyértelmű a lelátói reakciók alapján, hogy a közönség is imádja őt, előzéseit mindig élmény figyelni. Kamui emellett nagyon képzett is, aki pontosan tudja, hogyan kell átültetni egy előzetesen megfogalmazott stratégiát a gyakorlatba.”
Kobayashi csapattársa az újonc Sergio Pérez lesz jövőre, Sauber ezt nem érzi kockázatos vállalkozásnak. „Úgy gondolom, pilótaszempontból magabiztosan futhatunk neki az új idénynek. Kamui fejlődni fog, Sergio a tehetségére alapozhat, gyorsan kell tanulnia. Elleshet ezt-azt Kamuitól, ahogy ő is tette Pedrótól és Nicktől, plusz nem árt emlékezni 2001-re sem, amikor a Sauber eddigi legjobb szezonját futotta – az újonc Kimi Räikkönennel és Nickkel, akinek az volt a második idénye.”
Kobayashi nem lesz első számú pilóta jövőre, a C30 fejlesztése ütemterv szerint halad. „Nagyok az elvárásaink az új autótól, és jól is állnak a dolgok. James Key már többször bizonyította a múltban, hogy pontosan tudja, hogyan kell gyors autókat építeni. Ami a hátteret illeti, százszázalékos tulajdonosa vagyok a csapatnak, jelenleg egészben és részben sem áll szándékomban eladni. A Telmexszel január 1-i hatállyal induló együttműködésünknek nem része tulajdonrész átadása, kizárólag szponzorációs megállapodásról van szó.”