A csapatok az idei évre közös megegyezéssel lemondtak a Forma-1-ben 2009-ben félszívvel bevezetett és használt mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS alkalmazásáról, de a hibridmegoldás 2011-ben visszatér.

A McLaren és a Ferrari a már bevált rendszerét veheti elő és fejlesztheti tovább, de a legtöbb csapat csak jövőre ismerkedik vele versenykörülmények között. Az idei újoncok valószínűleg egyáltalán nem használják majd, a Lotusnál legalábbis biztosan nem ez a prioritás, mondta el a technikai főnök, Mike Gascoyne.

„Már az idény elején lesz állítható hátsó szárnyunk, de KERS nem. Egyelőre fejlesztés alatt áll, nincs rá mérnöki erőforrásunk. Egy körön nem hoz annyi előnyt, amennyi ráfordítást igényel, amennyi hátránya is van. Stratégiai szemszögből, a rajtoknál, úgy igen.”

„De az idény elején nem a KERS miatt léphetünk előre. Sokkal inkább a többi dologtól, mi pedig úgy döntöttünk, hogy azokra koncentrálunk, mert ha azokat nem csináljuk meg jól, a KERS sem ér semmit. De a Renault-t nagyon érdekli a KERS és a zöld dolgok, ezért mi is foglalkozunk majd vele” – magyarázta a mérnök, utalva az új hajtásláncra.

A Lotus a többi újonchoz hasonlóan idén a Cosworth motorjait és az FIA által ajánlott szállító sebességváltóját és hidraulikai rendszerét használta, de a középmezőnybe törekvő kiscsapat 2011-ben már a Renault erőforrásait és a Red Bull sebességváltóját, azaz az idei bajnoki kombinációt használja majd.