A 2010-es esztendő legvégén jelent meg a sajtóban a hír, amely szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség kötelezővé tenné a szélvédők használatát az F1-es autókon. A biztonsági megoldás esetleges bevezetése először a 2007-es Ausztrál Nagydíj után merült fel, miután David Coulthard Red Bulljának kereke csak centikkel kerülte el a williamses Alex Wurz fejét egy balul sikerült előzésnél.
2009-ben és tavaly újabb esetek világítottak rá, hogy valamit tenni kellene, az utolsó csepp a Michael Schumacher-Vitantonio Liuzzi abu-dzabi ütközés volt, amelybe a hétszeres bajnok bele is halhatott volna, ha nincs szerencséje. A szélvédőt úgy tervezték, hogy biztonsággal megvédje a pilóták fejét egy repülő keréktől, illetve elbírja egy F1-es autó teljes súlyát ráfutásos baleset esetén.
Egy friss hír szerint az FIA lemondott arról, hogy 2011-ben bevezesse az extrém megoldást, de ahhoz ragaszkodik, hogy javítsa a pilóták fejvédelmét. Egyszerűbb módosítást képzeltek el a szakértők, de a szélvédős ötlethez hasonlóan ez is arra kényszerítené a csapatokat, hogy átgondolják idei autójuk aerodinamikai paramétereit.