Míg a Ferrari továbbra is az F1-hez méltatlannak tartja és szeretné elgáncsolni a 2013-ban bevezetni kívánt 1,6 literes turbómotorokat, a Team Lotus tulajdonos-főnöke, Tony Fernandes szerint épp ezzel indul kiváló irányba a sportág.

„Szerintem ez nagyszerű dolog, nagyon örülök neki. Mostantól az F1 releváns az autóipar és ami még fontosabb, a környezetvédelem szempontjából is. Mindig is azt mondtam, hogy a legnagyobb elmék vannak a mérnökeink és műszaki szakembereink között, és milyen nagyszerű lenne, ha a tudásukat arra is fordíthatnák, hogy jobbá tegyék a világot” – magyarázta a maláj üzletember az Autosportnak.

„Lenyűgöző, hogy 35 százalékkal csökkentjük az üzemanyag-fogyasztást, gondoljuk csak el, mi lenne, ha ezt átvihetnénk az utcai autókba is, nem lenne semmi! Ez egy nagyon nagy szám. Gondoljunk bele abba is, hogy a KERS-szel jelenleg csak egy százaléknyi energiát nyerünk vissza, de a következő években akár 50 százalékig is juthatunk.”

„Az F1 relevánssá válik, hiszen mindenki 1,6-os motorokat használ. A költségek csökkennek, a pénznek jobb helyet is találunk majd, mint egyszerűen a lehető leggyorsabb autó megépítése, szerintem ez fantasztikus, nagyon nagy előrelépés!”

Fernandes szerint a közeljövőben további szabálymódosításokkal lehetne tovább erősíteni az F1 és az autóipar kapcsolatát.

„Remélem, hogy a következő lépésként a gumik és kerekek méretét is az utcai autókhoz igazítjuk, hogy a gumigyártók is profitálhassanak az F1-es biztonságból, és hogy a mérnöki tudás átfordítható legyen egy 1,6-os Toyotára, Hyundaira vagy Renault-ra is.”