A jelenlegi tervek szerint a 2013-ra a mostani 2,4 literes, V8-as motorokat négyhengeres, 1,6 literes turbómotorokra cserélik a Forma-1-ben. A váltás célja az F1 zöldebbé tétele és az autóiparhoz való közelítése, azonban nem mindenki tapsol emiatt.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint az F1-ben „szánalmasak” lesznek a kis erőforrások, mások konkrétan a motorok hangja miatt izgulnak.
„Aggódom a hang miatt, amiben eddig egyedi volt a Forma-1. Remélem, azért több lesz holmi halk zümmögésnél!” – mondta pár napja a háromszoros világbajnok Niki Lauda.
Az F1 ura, Bernie Ecclestone hasonlóan nyilatkozott a Motorline.cc-nek.
„Engem nem érdekel, hogy 1,6-osak vagy 1,8-asok a motorok, csak a hang aggaszt. Ha eltűnik a Forma-1 hangja, azzal nagyon sokat veszítünk” – hangsúlyozta a kisember.
Az FIA elnöke, Jean Todt szerint nem kell tartani attól, hogy az F1-esek bőgése cincogássá halkul.
„Garantálom, hogy a 2013-as idény Forma-1-es autói nagyon izgalmasak lesznek, és nagyszerű hangot adnak majd.”
„Az autóipar fejlődése az elmúlt években előtérbe hozta a biztonságot és a környezettudatosságot, a gyártók nagy lépéseket tettek mindkét területen. Az új szabályokkal az FIA szeretne erős üzenetet küldeni a Forma-1-ről – ez az autóversenyzés csúcsa, a kis motor pedig fontos a gyártóknak” – mondta a francia.