A Hispania Racing tegnap hivatalosan is megerősítette, hogy 2011-re leszerződtette a Forma-1 történetének első indiai pilótáját, a 2005-ben a Jordannél bemutatkozott Narain Karthikeyant.

A 33 éves versenyző igazolása kicsit meglepő, hiszen a HRT-nek 2010-ben is volt egy indiai pilótája, Karun Chandhok, de az ifjonc egy friss interjúban elárulta, hogy ő maga nem kívánta folytatni a spanyol alakulatnál.

„Volt tőlük ajánlatom, de elutasítottam, mert az nem szolgálta volna a hosszú távú érdekeimet. Az első évben még volt értelme náluk versenyezni, de most már olyan csapatot keresek, ahol pontot is szerezhetek” – mondta Chandhok az indiai IANS hírügynökségnek.

„Nem hajtottam 2011-ree a HRT-nél. A csapat nem sokat fejlődött tavaly, és amikor utoljára beszéltünk, nem úgy tűnt, hogy idén nagy változások jönnének. Egy évig voltam velük, amiért hálás vagyok, hiszen így bekerülhettem az F1-be, de most már másfelé keresgélek” – magyarázta az indiai az Autosportnak, hozzátéve, hogy a következő egy-két évben tartalékosi szerepet is szívesen vállal, a Team Lotus például kimondottan szimpatikus számára.

A HRT azt is megerősítette, hogy Chandhok idei csapattársa, a néhai háromszoros bajnok Ayrton Senna unokaöccse, Bruno sem indul náluk újra. A 27 éves brazil helyzete egyelőre elég kilátástalan.

„Elég nehéz a helyzet az F1-ben. Különböző problémák miatt tavaly nem igazán tudtam megmutatni, hogy mire vagyok képes, és ez nem segített 2011-gyel kapcsolatban. Tárgyalunk pár lehetőségről, de nem mondhatnám, hogy jó a helyzet. Még Nico (Hülkenberg) is nehezen talál versenyképes ülést. Több tehetség is elkallódhat így.”

A Hispaniához szerződött Karthikeyan egyébként azt is elárulta, hogy a kiscsapat főnöke, Colin Kolles már tavaly is hívta, de akkor még nem vállalta a felkérést.

F1: Az újonc nem akart repetázni 1
F1: Az újonc nem akart repetázni 7


„Már régen kapcsolatban voltam a HRT-vel. Eredetileg a 2010-es versenyzési lehetőségről is tárgyaltunk, de úgy éreztem, hogy nem a megfelelő lehetőség, mert a csapat még új volt, nem bizonyított. 2011-re több erőforrásuk lett és komoly technikai partnereket (például a Williamst) is szereztek” – magyarázta Karthikeyan.

Az indiait már a jordanes idők óta támogatja az ország egyik ipari óriása, a Tata, így sokak szerint csakis ezért kapta meg az állást. A csapatfőnök, Colin Kolles azt hangsúlyozta, hogy egyelőre még nem is kötöttek szponzori szerződést a Tatával, azaz Karthikeyan nem egyszerűen a pénze miatt jöhetett.

„Természetesen örülnénk, ha a Tata a partnerünk lenne, és több más indiai céget is szívesen látnánk” – mondta, nem tagadva azonban, hogy Karthikeyan valamilyen összeggel már így is hozzájárul a csapat költségvetéséhez. „A Sauber mit kezd Perezzel? És a Williams Maldonadóval? Gondolják, hogy mindannyian a semmiből működünk? Valahonnan pénzt kell szerezni.”