Az Autosport magazin által szervezett birminghami expón a Lotus Renault GP egy tavalyi modellen bemutatta a csapat 2011-es, fekete-arany festését. A leleplezésen a csapatfőnök, Eric Boullier elmondta, hogy a sportkocsigyártóval kötött szövetség jó eredményeket, futamgyőzelmet is hozhat, a Renault újra élcsapat szeretne lenni.
„Győzni akarunk ezzel az autóval. Ahhoz pedig rendszeres dobogósnak kell lenni, akkor jön a győzelem is – ez a célunk. Mindig is azt akartam elérni, hogy élcsapattá váljunk. Szeretném, ha a Ferrarival és a McLarennel együtt emlegetnének minket.”
„Én magam sokkal kevésbé vagyok már nyúzott (mint egy éve). Mondjuk úgy, hogy megtaláltam a helyem. Sokkal többre vagyok képes. A csapatban nagyon-nagyon jó a hangulat, ez a jutalma az elmúlt év kemény munkájának” – magyarázta a csapat vezetését 2010 elején átvett Boullier.
„Voltak sikereink, a fejlesztési ütem és a fejlesztési célok terén, és névadó szponzor (a Lotus) ilyen hosszú távú elkötelezettsége a jutalom. Örülök, hogy a részese lehetek ennek, büszke vagyok az enstone-i eredményekre.”
„A csapatnál mindenki újra mosolyog, örömmel dolgozik. Amikor megvannak az eszközök és erőforrások a céljaink eléréséhez, az megváltoztatja a hozzáállásunkat. Egyértelműen sokkal erősebbek leszünk, az eredmények pedig még több reményt és elvárást keltenek.”
Boullier azt is hangsúlyozta, hogy nem törődik a Lotus név használata körüli vitával, nem érdekli a Team Lotus, és nem is Colin Chapman örökségét akarják felélni, a Lotus Renault GP egy új F1-es csapat, a sportkocsigyártó és az enstone-i alakulat közös jövője.
„Meg kell mondjam, jó jel, hogy Clive Chapman (Colin fia) is itt van. Egyértelműen a Lotus Carst képviseljük, nem formálunk jogot semmilyen hagyományra vagy örökségre. Mi a Lotus F1-es részlege vagyunk. A Group Lotus stratégiája az F1-es nevezés megszerzése volt, az ő dolguk miért, de úgy döntöttek, hogy módosítanak a terven és szövetkeznek velünk. Ennyi. A világon csak egy Lotus-gyártó van, ők pedig minket kértek fel, hogy képviseljük őket az F1-ben – ennyi a történet.”
A csapat azt is bejelentette, hogy a Renault ki- és a Lotus beszállása után 2011-től már nem francia, hanem brit licensszel indul a bajnokságban.