A 70-es és 80-as évek Lotusai valóban egy dohánygyártó miatt futottak fekete-arany színben, az Imperial Tobacco John Player Special márkáját hirdették. Dany Bahar, a Lotus vezérigazgatója ennek ellenére azt mondja, hogy a csapat idei festésének nincs köze semmilyen potenciális dohányreklámhoz.
A kanadaiak egészsége felett őrködő szervezet, a Health Canada szóvivője előre figyelmeztetett, hogy amennyiben marad a cigarettacsomagolást idéző festés, a nyomozók kötelezően kivizsgálják, hogy történt-e törvénysértés. Az Imperial Tobacco szóvivője szerint egyértelmű a helyzet.
„Világos, hogy törvényellenes cigarettacsomagoláshoz hasonló megjelenéssel feltűnni” – nyilatkozta a szóvivő. „Ha a Lotus Renault helyében volnék, aggódnék. Kétlem, hogy tudatában vannak a kanadai törvényeknek.”
Tavaly a Ferrarinak is meggyűlt a baja a dohányreklámokkal: ugyan már 2007 óta nem használja a Marlboro jól ismert jelét, de annak helyére egy könnyen azonosítható vonalkódot helyezett. Komoly támadás érte a csapatot Nagy-Britanniából, amiért a vonalkóddal rejtve reklámozza a dohányterméket, a csapat a kötelező cáfolat után meg is hátrált, az autóról lekerült a vitatott minta.
Január elsejétől a vonalkód a csapat logójából is kikerült, új emblémát kapott az alakulat, amely csak hivatalos nevében tartotta meg a dohánytermék elnevezését.