Tavaly sokat kritizálták a Bridgestone abroncsait azért, mert a japánok túl tartós keverékeket készítettek. Akár extrém hosszú etapokat is tudtak futni a pilóták nagyobb kockázat nélkül, a kevés bokszkiállás jelentősen csökkentette a versenyek élvezeti értékét.
Emiatt a kezdetektől olyan kérések futottak be az új gumiszállító Pirellihez, hogy kevésbé tartós abroncsokat készítsen, így a csapatok több kiállásra legyenek kényszerítve. Az olaszok minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy versenyenként valóban legalább két kiállás legyen.
Paul Hembery motorsport-igazgató szerint kiemelt cél a keverékek tartósságának csökkentése, de még túl korai lenne kijelenteni, hogy a terv minden versenyen működni is fog. „Bízunk benne, hogy minden versenyen lesz legalább két kiállás” – mondta Hembery a Pirelli hétfői abu-dzabi vizes tesztje után. „Nagyobb show-t akarunk csinálni.”
„A magunk részéről mindent megteszünk a sport érdekében, amit csak lehet. De realistának kell lennünk: ez az első évünk, és a pályák egy részéről, az utcaiakról és az újakról semmilyen tapasztalatunk nem lehet. Kértük, hogy idén a versenyhétvégék során olykor új keverékeket tesztelhessünk, szóbeli ígéretet kaptunk rá, hogy a pénteki első szabadedzések során erre lehet esély.”