Az újonc Virgin Racing tavaly a tapasztalt Timo Glock mellé a Renault korábbi tartalékosát, a brazil Lucas di Grassit szerződtette. Bár az újonc nem váltotta meg a világot 2010-ben, 2011-re pedig át is adták a helyét a belga Jerome D’Ambrosiónak, ő nem érzi kudarcnak az ejtést, szerinte csak pénzkérdés volt a csere.

„Nagy kár, hogy F1-es üléseket lehet vásárolni. A csapat többször is mondta nekem, hogy ha tisztán technikai alapon döntenének, maradhattam volna. De a pénz szava hangosabb volt” – nyilatkozta a pilóta a brazil Jovem Pan FM rádiónak.

Di Grassi a brit Autosportnak is beszélt a terveiről: fontosnak tartja, hogy 2011-ben is gyakorlatban maradjon, ugyanis 2012-ben újra versenyzői állást akar.

„A terv az, hogy idén is az F1-ben maradjak, több csapattal is tárgyalok, keresem a legjobb megoldást. Nem csak 2011-ről szól ez, olyan lehetőségre van szükségem, amellyel 2012-ben már újra versenyezhetek. A legjobb stratégia olyan csapatokkal tárgyalni, ahol van esélyem 2012-re, mert nem csak jelen akarok lenni az F1-ben, nem akarok ugyanilyen gonddal küszködni a jövő év végén.”

F1-es pilótaként a műszaki oldalról nem túl jó kihagyni egy teljes évet vezetés nélkül, szóval jó olyan lehetőséget találni, ahol év közben lehet vezetni is és lehet használni a szimulátort. Ez segítene a 2012-es visszatérésben is. Egy harmadik pilótai állás lenne az ideális.”  

Di Grassi azt sem zárja ki, hogy valamilyen nem versenyzői szerepben a Virginnel maradjon 2011-ben.

„Erre sem mondok nemet. A versenyzői állással tisztán pénzügyi gond volt, a csapat tudja, hogy mennyit értem a fejlesztési munkában. De mindenképp jó helyzetben kell várnom 2012-t. Örömmel dolgoznék megint a Virginnel, de ha más csapattal fogok, az sem gond.”