A Forma-1-es csapatokkal közösen vizsgálja a Pirelli annak lehetőségét, hogy vadonatúj autóval folytathassa a gumiteszteket. A Bridgestone helyére lépett olasz gyártó eddig 2009-es Toyotával tesztelte abroncsait, mivel azonban az istállók hamarosan 2011-es autóikat kezdik használni, a régi Toyotától már nem várható előrelépés.
Műszakilag is nagy szakadék tátong a 2009-es és 2011-es esztendő között, így a Pirelli nem is akar több energiát pazarolni az elavult konstrukcióra. Azt a lehetőséget elvetették a mérnökök, hogy egy hibrid prototípussal folytatódjanak a tesztek, feltétlenül szükségük van egy új autóra.
A Toyota felajánlotta, hogy szélcsatornás tesztek után úgy alakítja át a TF109-et, hogy jobban hasonlítson a 2011-es autók viselkedésére, de a Pirelli erre is nemet mondott. Nehezíti a helyzetet, hogy egyik csapat sem akar idő előtt kitárulkozni 2011-es autójának átadásával, illetve aggódnak a csapatok amiatt is, hogy hosszabb távon előnybe kerülne az a csapat, amelynek autója folyamatosan gumiteszteken vesz részt.
A csapatok szövetségében két javaslat merült fel megoldásként, az egyik szerint egy külső csapat segítené a Pirellit, amelynek autóját valamelyik aktív F1-es gárda tervezi meg. Egy másik felvetés szerint a Pirelli hét privát tesztre kapna lehetőséget, ezeken pedig hét különböző, a világbajnokságban legjobban álló csapat autóját használhatná.