Miután múlt pénteken a Ferrari, hétfőn a Sauber és a Lotus Renault, ma reggel pedig a Red Bull, a Toro Rosso, a Williams és a Mercedes GP is leleplezte új autóját, megkezdődött az első 2011-es F1-es teszt a spanyolországi Valenciában.
A Tony Fernandes-féle Team Lotus kivételével – amely holnap debütál – minden csapat pályára lépett, igaz, a fent említetteken kívül még a félig-meddig felfrissített 2010-es autóval A McLaren, a Force Inidia, a Virgin és a Hispania csak később mutatja be új modelljét.
A nap hűvös, borult idő mellett kezdődött, de késő délelőttre kiderült az ég, ezután már 15 Celsius fok környéki hőmérsékletnél, teljesen száraz pályán körözhettek az autók.
Az idők tekintetében először a Ferrari állt az élre, de Fernando Alonso már késő délelőtt műszaki problémával terét be a garázsba és később már nem is vette vissza a vezetést az F150-essel. A Mercedesnél is igen korán érkezett az első probléma, Nico Rosberg tíz kört sem ment, amikor a célegyenesben leállt alatta a W02-es.
A Williamsnek a KERS-szel akadt problémája, a bonyolult és innovatív kipufogórendszert alkalmazó Renault R31-ese szintén sokat időzött a garázsban, és a Toro Rossót is sokáig vizsgálgatta a csapat. Alonso a nap végén újra gondba került, a Ferrari pályán történt leállása miatt előkerült a piros zászló, így a teszt a tervezettnél pár perccel korábban zárult, újraindításra már nem maradt idő.
Mivel a mai a legelső nap, így hangsúlyozottan nem szabad túl sokat kiolvasni az időkből, az új autók esetében a csapatok pillanatnyilag még a működés alapvető felmérésénél tartanak, a gyermekbetegségeket kezelik, míg a régi modellel körözők eredménye természetesen egyáltalán nem mérvadó.
Ezzel együtt a leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a címvédésre szánt RB7-essel 93 kört teljesített, nála többet csak Alonso körözött, a spanyol 97 körrel zárt.
„Azt hiszem, alapvetően jobb az élen, mint a végén zárni. Ez az első nap volt, a legfontosabb a minél több kör teljesítése. 93 sikerült, ami komoly eredmény, az elmúlt két-három évben sosem sikerült ennyi az első napon, szóval jó jel. A tetejébe jól érzem magam az autóban, élveztem a napot, jó kezdet volt” – mondta a világbajnok, aki egyelőre semmit sem akart jósolni az erőviszonyokról.
„Nagyon nehéz lenne ez most, még nem is láttunk minden autót, a McLaren sincs még pályán. Ez csak az első nap, nem lehet következtetéseket levonni, többet kell még köröznünk. Mindannyian csak gyakorlunk, különböző napokon különböző programokat teljesítünk. Persze figyelnünk kell a nagy csapatokra, remélhetőleg magunkra, és gondolom a McLarenre, a Ferrarira és a Mercedesre is, és ki tudja, talán a Renault is meglepetést okozhat. Meglátjuk!”
„Nagyon sok minden változott a tavalyi évhez képest, főképp a diffúzor, a padlólemez sokkal egyszerűbb lett, ellenben sok gombot kell nyomogatni” – nyilatkozta a nap végén a német.
Az új autókkal körözők közül a második legjobb Alonso volt, ő szűk nyolctizeddel maradt el Vetteltől, mögötte a sauberes Kamui Kobayashi, a renault-s Vitlaij Petrov, Michael Schumacher a Mercedesszel, Jaime Alguersuari a Toro Rossóval, Rubens Barrichello a Williamsszel zárt. A leglassabb Rosberg lett.
A régi autókkal pályára lépett két újonc és két korábbi versenyző is: a Force India délelőtt a tavaly még williamses Nico Hülkenberget küldte pályára – a német az abszolút második leggyorsabb volt -, délután pedig az idén bemutatkozó Paul di Restát ültette az autóba. A Virginnél Jerome D’Amrosio vezetett most először hivatalos versenyzőként, a Hispaniánál pedig négy év kihagyás után tért vissza az egykori jordanes Narain Karthikeyan.
Teszt, Valencia, 2011.02.01.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7)* | 1:13.769 |
2. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes (VM03) | 1:13.938 |
3. | G. Paffett | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:14.292 |
4. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VM03) | 1:14.461 |
5. | F. Alonso | Ferrari (F150)* | 1:14.553 |
6. | K. Kobayashi | Sauber-Ferrari (C30)* | 1:15.621 |
7. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:16.003 |
8. | V. Petrov | Renault (R31)* | 1:16.351 |
9. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02)* | 1:16.450 |
10. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6)* | 1:17.214 |
11. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33)* | 1:17.335 |
12. | N. Karthikeyan | Hispania-Cosworth (F110) | 1:18.020 |
13. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02)* | 1:19.930 |
* 2011-es modell