Newey csak a KERS miatt aggódik 1
Newey csak a KERS miatt aggódik 25A tavaly hetedik konstruktőr-világbajnoki címét begyűjtő brit sztártervezőt egyedül az idén visszatérő KERS aggasztja, de csak kicsit.

„Már az RB5-öt is úgy terveztük meg, hogy be tudja fogadni a fékenergia-visszavezető rendszert, ám végül nem volt szükségünk rá” – fogalmazott Newey az Autosport.com-nak. Mivel a Red Bull akkori konkurense, a Brawn GP sem használta a szerkezetet, a Milton Keynes-i gárda sem tartotta fontosnak a bevetését. Ettől az évtől azonban kötelező tartozék a KERS, amelynek integrálása nagy odafigyelést igényelt tervezői oldalról.

„A KERS becsomagolása komoly kihívást jelentett: olyan megoldással kellett előrukkolnunk, amely nem borítja fel a kocsi aerodinamikai kiképzését. Különben eldobnánk azt az előnyt, amit a KERS használata jelent.” A Red Bull a Renault által 2009-ben kifejlesztett, négy versenyen élesben is bevetett kinetikusenergia-visszavezető rendszert fogja használni idén.

A ma kezdődött valenciai, illetve a jövő heti, jerezi tesztelés a Red Bull szempontjából arról fog szólni, hogy optimalizálják a KERS használatát. „Azért vagyunk itt, hogy továbbfejlesszük a szerkezetet, és biztos vagyok benne, hogy jelentős teljesítmény-előnyt jelent majd. A 2009-es szezon egyik nagy tanulsága az volt, hogy a KERS nagyon komoly előnyt jelentett a startoknál” – nyilatkozta a fejlesztési vezető.

Noha az RB6 tavaly szinte hibátlanul működött, Newey szerint az RB7 még versenyképesebb, még kifinomultabb kocsi lesz. „Tisztán látható, hogy ez az autó az RB5-tel megkezdett versenyautó-generáció legújabb tagja. Elvégeztük rajta azokat az átalakításokat, amelyeket a szabályok előírnak,  ami azt jelenti, hogy beépítettük a KERS-t, visszatértünk az egyszerű diffúzorhoz és kifejlesztettük az állítható hátsó légterelő elemet.”

Kedden egész nap és szerdán délelőtt is Sebastian Vettel vezetheti az új Red Bullt, utána Mark Webber veszi át a volánt.