Elkészült az első konkrét javaslat az állítható hátsó szárnyakkal kapcsolatban. A Nemzetközi Automobil Szövetség elképzelései szerint a szárnyállást módosító gombot (többnyire) minden pálya célegyenesében, az utolsó 600 méteren lehet majd használni, de az illetékesek minden javaslatra nyitottak, hogy az újítás igazi sikertörténet legyen.

A szárnyat csak az üldöző pilóta használhatja és csak abban az esetben, ha a 600 méteres szakaszt megelőző mérési ponton, a (többnyire a) célegyenest megelőző kanyar féktávján egy másodpercen belüli különbséggel van lemaradva. Az FIA szerint a 600 méter ideális hosszúság, az előzést lehetővé teszi, de nem könnyíti meg túlságosan, mert az autók végsebessége között eleve van különbség. Szimulációk szerint a 600 méteres hossz 10-12 km/órás sebességkülönbség elérését teszi lehetővé, szabadedzéseken és időmérőn tetszés szerint használhatók a szárnyak.

Megkönnyítendő a nézők és tévés kommentátorok dolgát, az FIA azt tervezi, hogy a mérési és előzési zóna határait is felfesti a pályákra. Az előzési zóna kezdetét egy fehér vonal jelzi majd, míg a mérési területhez két vonalat festenek fel. A következő, jerezi teszten már élesben is kipróbálná az FIA a megoldás működését, az utolsó finomításokat a bahreini gyakorláson végeznék el.

Egyszersmind tesztelnék az illetékesek a rendszerek helyes működését is. Amennyiben a teszteken az derül ki, hogy a 600 méteres hossz túlságosan megkönnyíti az előzést és esetleg jelentősen befolyásolná a végeredményt, rövidíthetnek rajta. A csapatok arról kaptak tájékoztatást az FIA-től, hogy a szövetség a 600 méteres zónával számol az első négy versenyen, ahol már rögtön van egy kivétel: Kínában a hátsó egyenes végét jelölték ki előzési zónának, mérési pontnak pedig az előtte lévő kanyart.