A radikális kipufogómegoldással újító Renault is megvillantotta oroszlánkörmeit Valenciában a Forma-1-es első hivatalos tesztjének zárónapján. Bár délelőtt nem sokat körözött, délután komoly munkába fogott Robert Kubica, egy órával a leintés előtt pedig megfutotta a nap és egyben a teljes teszt legjobb idejét, másfél tizedet faragva Fernando Alonso tegnapi csúcsából.
„Azt hiszem, két félre bonthatjuk a napot, mert délelőtt még voltak problémáink és csak fél kettő körül lendülhettünk neki ténylegesen. De miután mindent megoldottunk az autón, sikerült beállításokat elemezni és a gumikkal is dolgozni. A délelőtti bajok miatt nem sikerült a tervezett távot teljesíteni, de inkább most legyenek megbízhatósági gondok, mint Bahreinben az első futamon” – nyilatkozott igen visszafogottan Kubica a nap végén.
A második és harmadik legjobb eredményt Adrian Sutil és Jenson Button hozta, de idejüket nem érdemes összevetni a többiekével, hiszen mind a Force India, mind a McLaren még a 2010-es modellt használta a héten – a wokingiak holnap Berlinben leplezik le az MP4-26-ost.
Az új autók közül a Mark Webber vezette Red Bullé volt a második idő, az ausztrál szűk nyolctizeddel maradt el Kubica eredményétől, de a hosszabb etapos idői alapján arra lehetett következtetni, hogy nem hajtott ki mindent az RB7-esből.
Mögötte Felipe Massa zárt, de a brazilnak nem indult valami jól az éve. Míg Fernando Alonso tegnap azzal büszkélkedett, hogy korábban első teszten sosem volt még alatta ilyen megbízható autó, mint az F150-es, Massa alig 12 kört tett meg délelőtt, amikor egy olajszivárgás miatt kigyulladt a vörös járgány.
A Ferrari helyrepofozása bőven belenyúlott a délutánba, de Massának végül így is sikerült 80 kört összehoznia, legjobbja a Red Bull közelében volt.
A Suber újonca, Sergio Perez szintén bosszankodhatott délelőtt, ugyanis 9 kör után sebességváltót kellett cserélni a C30-asban.
Michael Schumacher ideje nem lett túl fényes, de érdemes figyelembe venni, hogy könnyű autós rövid etapjait még délelőtt, a hűvösben futotta, a délután már nagyobb tapadást adó langyosabb aszfalton hosszabb meneteket teljesített.
A Team Lotus ma is a gyermekbetegségekkel küszködött, a vadonatúj T128-as kormányszervója ma sem működött. Jarno Trulli így is ment 38 kört az autóval, ami erőnléti edzésnek sem rossz, de valószínűleg jobban örültek volna, ha háromszor ekkora távval és normális, mért idővel zárják a napot. Míg a többi csapat búcsúzik Valenciától, a Lotus holnapra is marad, a kiscsapat forgatást tart pénteken.
A tesztelés a jövő hét közepén a szintén spanyolországi Jerezben folytatódik, akkor már pályára lép az új McLaren, Force India és Virgin is.
Teszt, Valencia, 2011.02.03.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | R. Kubica | Renault (R31)* | 1:13.144 |
2. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VM03) | 1:13.201 |
3. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:13.553 |
4. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7)* | 1:13.936 |
5. | F. Massa | Ferrari (F150)* | 1:14.017 |
6. | T. Glock | Virgin-Cosworth (VR01) | 1:14.207 |
7. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33)* | 1:14.299 |
8. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30)* | 1:14.469 |
9. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02)* | 1:14.537 |
10. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6)* | 1:14.801 |
11. | N. Karthikeyan | Hispania-Cosworth (F110) | 1:16.535 |
12. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128)* | nincs ideje |
*2011-es modell