|
Nico Rosberg volt az első, aki alatt megállt az új autó az első tesztnapon Valenciában, majd ugyanez történt vele a második napon is. A csapat mindkétszer hidraulikai problémával indokolta a megállást, pedig a második esetben Rosberg kocsijából vélhetően kifogyott a benzin. Rosberg másfél nap alatt 69 kört tett meg, ami 276 kilométernek felel meg a Ricardo Tormo pályán.
A Mercedes szerelői éjszaka is dolgoztak a garázsban, ennek eredményeként Michael Schumachernek már nem voltak problémái a zárónapon. A hétszeres világbajnok 110 kört, azaz 440 kilométert tett meg, műszaki probléma nélkül. Schumi most először próbálta ki a KERS-t, amelyet a Mercedes szinte tökélyre fejlesztett 2009-ben, ám a Brawn GP (a mostani csapat előző inkarnációja) akkor nem használta a fékenergia-visszanyerő szerkezetet.
„Rengeteg adatot gyűjtöttünk, pozitív nap volt a mai. Elégedett vagyok a teljesítményünkkel és a kocsi viselkedésével” – értékelt Schumacher. „Ez persze még nem a szezon utolsó versenye, de máris látszik, hogy nagyon sok alkatrésszel komoly fejlődést értünk el. Rögtön kényelmesen éreztem magam a kocsiban, és most tűnt csak fel igazán, mennyire hiányzott a vezetés” – tette hozzá Michael.
Rosberg hangsúlyozta: a tesztelés elején kisebb technikai malőrök benne vannak a pakliban, és annak örül, hogy elsőre jól érezte magát az MGP W02-ben. „Néhány ponton még javulnunk kell ahhoz, hogy igazán keményen oda tudjunk pörkölni, de most a legfontosabb, hogy rögtön otthonosan éreztem magam a kocsiban.” Szerinte a KERS-t és az állítható hátsó szárnyat kell még szoknia, ahogy azt is, hogy féktávon instabillá válhat az autó, ha nem zár vissza megfelelően a hátsó légterelő.
„A főbb rendszerek, mint a KERS, vagy az állítható hátsó szárny, nem mindig álltak rendelkezésre, vagy nem voltak bekapcsolva. Márpedig ezek kihatással vannak a köridőkre, amelyek végül megjelennek az újságokban. Ezeken a köridőkön szeretnénk javítani a következő napokban, hetekben” – mondta Nico.
Ross Brawn csapatvezető, ahogy szokott, bizakodó. „Nem vagyunk ott a legjobbak között, de még hosszú az út az első versenyig. A Red Bull nagyon erősnek tűnik, a Ferrari is, a McLarent pedig még nem láthattuk. De én bizakodó vagyok a Valenciában látottak alapján.”
„Voltak bosszantó hibák, aminek az az oka, hogy először kísérleteztünk a KERS-szel és a mozgatható szárnnyal. A motorfejlesztő részlegünknek rengeteg tapasztalata van a KERS-szel, a csapatnak viszont szinte semmi, ennek a számlájára írható a gyengélkedésünk. De beazonosítottuk a problémákat, a következő tesztre minden rendben lesz” – nyilatkozta a BBC sportnak a Mercedes technikai vezetője.
A következő tesztre február 10-13. között kerül sor Jerez de la Fronterában.