Frank Dernie tervezte azt a Ligier JS43-ast, amellyel Olivier Panis történelmet írt: máig utolsó franciaként megnyerte vele az 1996-os Monacói Nagydíjat. A koncepció már egy évvel korábban megjelent, és még az 1997-es Ligier versenyautón is fel lehetett fedezni a csatornát.
|
Még alaposabb vizsgálat után kiderül, hogy Dernie ötlete sem volt teljesen eredeti: a Benetton már a B194-es típusra is hasonlóan ívelt, az oldaldoboz tetején végighúzódó csatornát álmodott meg. (Michael Schumacher ezzel az autóval nyerte meg első vb-címét 1994-ben.) Azt a kocsit Rory Byrne tervezte, aki évekkel később a Ferrarinál alkotott igazán nagy dolgokat.
A Berlinben bemutatott McLaren MP4-26-ost is egy ilyen csatornaszerű képződmény teszi egyedülállóvá a mezőnyben. A McLaren – rejtélyes okokból – sokáig nem tette elérhetővé az új autó képeit az újságírók számára a bemutató után. Amikor kiderült, hogy a wokingiak csak a második teszten, Jerezben avatják fel 2011-es modelljüket, sokan arra következtettek, hogy a McLarennél „titkolnak valamit” a többiek előtt.
Alighanem ez volt az.