F1: Megjött az új Virgin 1
F1: Megjött az új Virgin 31 Az idén második szezonját kezdő kiscsapat, az orosz sportkocsigyártó beszállásával orosz versenyengedéllyel induló Marussia Virgin Racing ma délben Londonban, a BBC stúdiójában leplezte le 2011-es modelljét, a MVR-02-est.

Ahogy tavaly, a Virgin idén is a szélcsatorna teljes kihagyásával, csakis számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) tervezte az autót. A járgány festése nem sokat változott, feltűnő viszont, hogy a 2011-es trenddel ellentétben a MVR-02-es most is csapott, viszonylag gömbölyű orrot visel. Az autóban idén is a Cosworth V8-asa dolgozik, a KERS használatát egyelőre nem tervezi a csapat.

„A tavalyi év közepe óta dolgoztunk a fejlesztésen, kiszámoltuk, milyen ütemben kell haladnunk, min kell dolgoznunk. Az autó hátsó részét alaposan átalakítottuk a tavalyihoz képest, és aerodinamikai szempontból nemcsak, hogy utolértük az előző modellt, de jócskán túl is szárnyaltuk. Minden tekintetben jobb és gyorsabb, mint a tavalyi autó!” – mondta a technikai főnök, Nick Wirth.

„A CFD már tavaly is jól működött. Hozta az elvárt számértékeket. Amivel gondunk volt – és a többi új csapatnak is -, az hidraulika és a sebességváltó megbízhatósága. Erre koncentráltunk 2011-re. Az új hidraulikával mentünk már Abu-Dzabiban és a teszteken is. Idén már sokkal felkészültebbek vagyunk” – magyarázta a mérnök.

A Virginnél Timo Glock mellett idén a korábbi GP2-es és Renault-tartalékos belga Jerome D’Ambrosio kap bemutatkozási lehetőséget.