Felipe Massa futotta a legtöbb és a leggyorsabb kört a Forma-1-es tesztelés első napján, Jerez de la Fronterában. A Ferrari brazilja kora délelőtt állította fel 1:20,709 perces köridejét, amikor a pálya hőmérséklete alig érte el a 20 Celsius-fokot. További biztató hír a Ferrari-rajongók számára, hogy Massa egy 15 körös etap közepén regisztrálta a legjobb köreit, ami arra utal, hogy a frissen átkeresztelt Ferrari F150th Italia jól bánik a gumikkal, emellett sok benzinnel is gyors.
|
Másodikként a Sauber újonca, Sergio Perez végzett az első tesztnapon. A mexikói 94 kört tett meg műszaki probléma nélkül, ugyanannyit, mint a harmadikként záró Mark Webber a Red Bull-lal. Perez okozta a nap első piros zászlós megállását, amikor a Sauber kevés benzinnel küldte pályára, és a C30-as megállt az utolsó előtti kanyarnál. James Key főmérnök elmondta: azt tesztelték, hogy adott mennyiségű benzinnel hány kilométert tudnak megtenni.
A nap nagy részében zavartalanul körözhetett a tizenkét kocsi, de az utolsó két órán belül kétszer is elő kellett venniük a piros zászlót a sportbíróknak. Először Nico Rosberg miatt, aki alatt ismét megállt a Mercedes, majd Vitalij Petrov miatt, aki kicsúszott a Renault-val a 11-es kanyarnál. Mivel ilyenkor a csapatok görcsösen vigyáznak a műszaki titkaikra, sok időbe telt, mire a pályán megállt kocsikat betakarták, trélerre rakták és visszaszállították a depóba.
Webber az utolsó percekben megfutott idejével tudta megelőzni Daniel Ricciardót, aki remekül mutatkozott be első éles F1-es tesztelésén. Az igazsághoz tartozik, hogy a Red Bull a mai napon inkább a hosszabb, 15-20 körös etapokra koncentrált, nem a gyorskörökre. A Toro Rosso harmadik számú pilótája közel egy másodpercet adott Jaime Alguersuarinak, pedig az ausztrál csak 31 fordulót teljesített, szemben a spanyol 42 körével. Ha Ricciardo így folytatja, nehéz elképzelni, hogy a csapat vezetése ne adjon neki esélyt a versenyzésre valamelyik pilótája helyén.
Először körözött együtt a mezőnnyel a McLaren új kocsija, az MP4-26. Lewis Hamilton délelőttje jobbára különféle mérésekkel telt, csak délután futott értékelhető köröket. A 2008-as világbajnok 1,2 másodperces elmaradása bizakodásra adhat okot Wokingban, főként, hogy ma nem a gyorsaságra hajtottak.
Hasonlóan „elaprózta” a nyitónapot a Force India csapata is. Adrian Sutil délelőtt csak egy-egy kört tett meg, melyek végén rendre behajtott a depóba. A német délután 28 kört tett meg, legjobbja a hetedik helyre volt elég.
A Renault délelőtt jobbára aerodinamikai teszteket végzett Vitalij Petrovval a volánnál, majd a gumikat és a különféle beállításokat tesztelte. Ő volt az egyedüli, aki lecsúszott a pályáról (piros zászlós megállást okozva), így csak 57 fordulót tudott megtenni. Pénteken még Petrov folytatja a körözést, majd Nick Heidfeld veszi át tőle az R31-est, akit egyre többen tippelnek a kórházban lábadozó Robert Kubica helyettesének.
Nico Rosberg kilencedik helye azt jelenti, hogy a Mercedes továbbra sem hozza a csapattól elvárható tempót. Ross Brawn gárdája új, jobb oldalán felnyitott kasztnival érkezett Jerezbe, délután azonban a kocsi bal oldalát is meg kellett nyitni, ami hűtési problémákra enged következtetni. Ha a Mercedes – Michael Schumacherrel a volánnál – nem kapja össze magát a következő két napon, Brawnék elkezdhetnek komolyan aggódni.
Jarno Trulli 54 kört tett meg a Lotus-Renault-val, ám ezzel csak a virgines Timo Glockot, valamint az állítható hátsó szárnnyal bajlódó Pastor Maldonado Williamsét tudta megelőzni.
Teszt, Jerez, 2011.02.10.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Massa | Ferrari (F150th) | 1:20.709 |
2. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30) | 1:21.483 |
3. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7) | 1:21.522 |
4. | D. Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:21.755 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:21.914 |
6. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:22.689 |
7. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:23.472 |
8. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:23.504 |
9. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:23.963 |
10. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128) | 1:24.458 |
11. | T. Glock | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:25.086 |
12. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:34.968 |