A záró tesztnap nagy részében borult, de száraz időjárási viszonyok közepette körözhetett a 11 kocsi Jerez de la Fronterában. Az utolsó órán belül azonban viharos szél támadt és megérkezett az eső, ami után már csak a legbátrabbak merészkedtek ki a garázsból, természetesen a Pirelli esőgumijain.

Rubens Barrichello jegyezte a legjobb időt vasárnap. A brazil veterán 103 kört tett meg, legjobbja 1:19,832 perc volt, ami az egész tesztsorozat legjobb eredménye: 0,52 másodperccel jobb, mint Schumacher pénteki első ideje volt a Mercedesszel. De a Williams-pilóta sikeréhez az is kellett, hogy a mérnökök kiszereljék a KERS-t, amely az előző három napon rengeteg problémát okozott a csapatnak.

F1: Villantott a Williams a zárónapon 1
F1: Villantott a Williams a zárónapon 39


Másodikként Kobajasi Kamui végzett a Sauberral, a japán összesen 86 kört tett meg. Kobajasi volt az egyik pilóta, aki piros zászlós leállást idézett elő, amikor a C30-as látszólag ok nélkül megállt alatta a pályán. A Sauber összességében mégis pozitív tesztet zárt: a nyitónapon Sergio Perez, a zárón pedig Kobajasi végzett az eredménylista második helyén.

Fernando Alonso ismét igazolta a Ferrari gyorsaságát és megbízhatóságát. A spanyol, akinek kedvéért közel tízezer rajongó látogatott ki a pályára, 115 fordulót teljesített. Hosszabb (15-20 körös) etapokon is egyenletes tempót tudott hozni, ami azt jelzi, hogy az F150th Italia fejlesztése jó irányba tart. Egyedül a Ferrari tudott minden nap legalább száz kört megtenni, ami a négy nap alatt összesen 463 fordulónak (1862,6 kilométernek) felel meg.

F1: Villantott a Williams a zárónapon 40


A Red Bull Racing is a hosszabb etapokra koncentrált, ennek köszönhető, hogy a vb-címvédő Sebastian Vettel csendesen meghúzódott, 90 kör megtétele után a nyolcadik idővel zárta a tesztet. A McLaren-Mercedes esetében már rejtélyesebb okok állnak a kevés megtett kilométer hátterében. A csapat még szombaton kifogyott a tartalék alkatrészekből, ezért Jenson Buttonnak takarékossági programot írtak elő. „Bosszantó nap volt, a szeles időjárás hátráltatta az adatgyűjtési folyamatot és meggátolta a megfelelő beállítások megtalálását az MP4-26-hoz” – áll a csapat szokatlanul indulatos jelentésében. Hogy az új kocsi mennyire gyors valójában, azt csak a következő két teszt után tudhatjuk meg.

Szerelni kellett a Mercedes, a Virgin és a Lotus garázsában is. Nico Rosberg kocsijában a KERS-szel akadtak gondok, a Heikki Kovalainen autójából csöpögött a hűtővíz, míg az újonc Jerome d?Ambrosio kocsijában motorhibát észleltek. Mindhárom csapat szerelői jó munkát végeztek, a pilóták a nap vége előtt visszatérhettek a pályára. Az idején már csak Kovalainen tudott javítani, aki rövid ideig a lista ötödik helyén is tanyázott.

F1: Villantott a Williams a zárónapon 41


Bruno Senna számára létfontosságú volt, hogy jól szerepeljen a zárónapon Jerezben. Még akkor is, ha a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier valószínűleg már tegnap meghozta a döntést arról, hogy Nick Heidfeld veheti át a sérült Robert Kubica helyét a versenyistállónál. Senna képes volt egy-egy kiugróan gyors körre (ezt bizonyítja a nap végi ötödik helyezése is), ám a brazil körei a hosszabb etapok során sokkal jobban ingadoztak, mint Heidfeld körei. Márpedig a versenyben az tud igazán jól teljesíteni, aki huzamosabb ideig képes közel azonos szinten teljesíteni.

Paul di Resta szombat óta panaszkodott a Force India fékjeire, a csapatnak csak mára sikerült valamelyest úrrá lennie a problémákon. A skót újonc azonban egyelőre messze van a DTM-ben megszokott nyerő formájától, miután vasárnap kétszer is járt a kavicságyban.

A Forma-1-es csapatok tesztelése jövő héten folytatódik a Circuit de Catalunyán, Barcelona mellett.

Teszt, Jerez, 2011.02.13.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  R. Barrichello  Williams-Cosworth (FW33)  1:19.832
 2.  K. Kobajasi  Sauber-Ferrari (C30)  1:20.601
 3.  F. Alonso  Ferrari (F150th)  1:21.074
 4.  S. Buemi  Toro Rosso-Ferrari (STR6)  1:21.213
 5.  B. Senna  Renault (R31)  1:21.400
 6.  H. Kovalainen  Team Lotus-Renault (T128)  1:21.632
 7.  N. Rosberg  Mercedes GP (W02)  1:22.103
 8.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB7)  1:22.222
 9.  J. Button  McLaren-Mercedes (MP4-26)  1:22.278
 10.  J. D’Ambrosio  Virgin-Cosworth (MVR02)  1:22.985
 11.  P. di Resta  Force India-Mercedes (VJM04)  1:23.111