A záró tesztnap nagy részében borult, de száraz időjárási viszonyok közepette körözhetett a 11 kocsi Jerez de la Fronterában. Az utolsó órán belül azonban viharos szél támadt és megérkezett az eső, ami után már csak a legbátrabbak merészkedtek ki a garázsból, természetesen a Pirelli esőgumijain.
Rubens Barrichello jegyezte a legjobb időt vasárnap. A brazil veterán 103 kört tett meg, legjobbja 1:19,832 perc volt, ami az egész tesztsorozat legjobb eredménye: 0,52 másodperccel jobb, mint Schumacher pénteki első ideje volt a Mercedesszel. De a Williams-pilóta sikeréhez az is kellett, hogy a mérnökök kiszereljék a KERS-t, amely az előző három napon rengeteg problémát okozott a csapatnak.
|
Másodikként Kobajasi Kamui végzett a Sauberral, a japán összesen 86 kört tett meg. Kobajasi volt az egyik pilóta, aki piros zászlós leállást idézett elő, amikor a C30-as látszólag ok nélkül megállt alatta a pályán. A Sauber összességében mégis pozitív tesztet zárt: a nyitónapon Sergio Perez, a zárón pedig Kobajasi végzett az eredménylista második helyén.
Fernando Alonso ismét igazolta a Ferrari gyorsaságát és megbízhatóságát. A spanyol, akinek kedvéért közel tízezer rajongó látogatott ki a pályára, 115 fordulót teljesített. Hosszabb (15-20 körös) etapokon is egyenletes tempót tudott hozni, ami azt jelzi, hogy az F150th Italia fejlesztése jó irányba tart. Egyedül a Ferrari tudott minden nap legalább száz kört megtenni, ami a négy nap alatt összesen 463 fordulónak (1862,6 kilométernek) felel meg.
A Red Bull Racing is a hosszabb etapokra koncentrált, ennek köszönhető, hogy a vb-címvédő Sebastian Vettel csendesen meghúzódott, 90 kör megtétele után a nyolcadik idővel zárta a tesztet. A McLaren-Mercedes esetében már rejtélyesebb okok állnak a kevés megtett kilométer hátterében. A csapat még szombaton kifogyott a tartalék alkatrészekből, ezért Jenson Buttonnak takarékossági programot írtak elő. „Bosszantó nap volt, a szeles időjárás hátráltatta az adatgyűjtési folyamatot és meggátolta a megfelelő beállítások megtalálását az MP4-26-hoz” – áll a csapat szokatlanul indulatos jelentésében. Hogy az új kocsi mennyire gyors valójában, azt csak a következő két teszt után tudhatjuk meg.
Szerelni kellett a Mercedes, a Virgin és a Lotus garázsában is. Nico Rosberg kocsijában a KERS-szel akadtak gondok, a Heikki Kovalainen autójából csöpögött a hűtővíz, míg az újonc Jerome d?Ambrosio kocsijában motorhibát észleltek. Mindhárom csapat szerelői jó munkát végeztek, a pilóták a nap vége előtt visszatérhettek a pályára. Az idején már csak Kovalainen tudott javítani, aki rövid ideig a lista ötödik helyén is tanyázott.
Bruno Senna számára létfontosságú volt, hogy jól szerepeljen a zárónapon Jerezben. Még akkor is, ha a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier valószínűleg már tegnap meghozta a döntést arról, hogy Nick Heidfeld veheti át a sérült Robert Kubica helyét a versenyistállónál. Senna képes volt egy-egy kiugróan gyors körre (ezt bizonyítja a nap végi ötödik helyezése is), ám a brazil körei a hosszabb etapok során sokkal jobban ingadoztak, mint Heidfeld körei. Márpedig a versenyben az tud igazán jól teljesíteni, aki huzamosabb ideig képes közel azonos szinten teljesíteni.
Paul di Resta szombat óta panaszkodott a Force India fékjeire, a csapatnak csak mára sikerült valamelyest úrrá lennie a problémákon. A skót újonc azonban egyelőre messze van a DTM-ben megszokott nyerő formájától, miután vasárnap kétszer is járt a kavicságyban.
A Forma-1-es csapatok tesztelése jövő héten folytatódik a Circuit de Catalunyán, Barcelona mellett.
Teszt, Jerez, 2011.02.13.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:19.832 |
2. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:20.601 |
3. | F. Alonso | Ferrari (F150th) | 1:21.074 |
4. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:21.213 |
5. | B. Senna | Renault (R31) | 1:21.400 |
6. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:21.632 |
7. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:22.103 |
8. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:22.222 |
9. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:22.278 |
10. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR02) | 1:22.985 |
11. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:23.111 |