A HRT kivételével valamennyi Forma-1-es csapat kipróbálta az FIA által kötelezővé tett mozgatható hátsó szárnyat (DRW), amellyel a szövetség az előzéseket kívánja elősegíteni. A DRW-nek köszönhetően talán több előzési kísérlet lesz a versenyeken, de Fernando Alonso szerint egy ilyen manőver végrehajtása idén sem lesz könnyebb, mint eddig volt.

F1: Alonso: Idén is nehéz lesz előzni 1
F1: Alonso: Idén is nehéz lesz előzni 69


„Ha az előtted haladó kocsi csak egy tizeddel lassabb nálad, akkor a mozgatható hátsó szárny nem elég. Jól jöhet viszont akkor, ha egy-két másodperccel lassabb kocsit szeretnél megelőzni” – fejtette ki a Ferrari vb-ezüstérmes pilótája a Gazzetta dello Sportnak.

„Talán az volt a szabályalkotók célja, hogy segítsék az előzést az olyan helyzetekben, amilyenbe én keveredtem tavaly Petrovval Abu Dzabiban; amikor valakinek a versenyét tönkreteszi, hogy képtelen megelőzni egy sokkal lassabb autót. De a legjobb autók megelőzése éppen olyan nehéz feladat lesz 2011-ben, mint korábban” – vetíti előre Alonso.

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael szerint megnehezíti a pilóták dolgát a hatszáz méter hosszú előzési zónák is, melyeknek kijelölését az FIA a tesztek során helyezte kilátásba. Michael szerint hosszabb ilyen szakaszokra lenne szükség.

„Nem hiszem, hogy a 600 méteres zónák hatékonyak lesznek, ahhoz sokkal hosszabb távra lenne szükség. Persze, minden azon múlik, mi ezzel a szövetség célja. Ha az, hogy egy mostanáig szinte megvalósíthatatlan előzést lehetővé tegyen, akkor elég [a 600 méteres szakasz is]. Ahhoz viszont, hogy igazán hatékony legyen, egy egész egyenesre lenne szükség” – véli a Williams főmérnöke.