Az F1 korábbi szállítója, a Bridgestone tavaly örökké tartó gumikkal állt elő, a versenyzők időnként gyakorlatilag egy szuperlágy szetten is képesek voltak teljesíteni a futamot, csak a szabályok miatt álltak ki cserére.
A japánokat váltó új gyártó, a Pirelli más hozzáállással érkezik, az olaszok igyekeznek kikényszeríteni a gyakoribb cseréket, a kevésbé kiszámítható stratégiákat, ez pedig jól látszik az eddigi teszteken is, a csapatok, a versenyzők küszködnek a gumikopással, néha 2-3 körön belül drasztikus sebességcsökkenést tapasztalnak, amikor elfogy az abroncs.
A Pirelli motorsportfőnöke szerint ez épp így jó, ők nem aggódnak.
„A csapatok egy olyan helyzetet hagytak maguk mögött, amikor 50-60 kört is lehetett menni egy garnitúrával. Ha mi ugyanezt csinálnánk, nem lenne saját stratégiánk. Igyekszünk megtalálni az egyensúlyt a tartósság és a kerékcserék kikényszerítése között” – -mondta Paul Hembery.
„Ez összhangban van a terveinkkel. Igazából elég összetett feladat. Ha túl sokáig tartó gumit készítünk, a csapatok csak egyszer cserélnek, ugyanúgy, mint korábban. Hogy ezt elkerüljük, a fő gumi legfeljebb 100-110 km-t bírhat, hiszen egy futam 300-320 km.”
A Pirelli két cserés futamokat céloz, Hembery szerint nem kell attól tartani, hogy folyamatos lesz a forgalom a bokszutcában, nem kell majd négy csere.
„Az adataink alapján kétlem, hogy négyszer kell majd cserélni. Előfordulhat három, de ez csapatonként változik. Én továbbra is két kiállást látok, legrosszabb esetben hármat, de a néghy nem vág össze az adatokkal, nagyon furcsa lenne.”
A Pirelli-főnök azt is elmondta, hogy a múlt heti jerezi tapasztalatok nem túl reprezentatívak a szuperlágy keveréket illetően, a durva aszfaltra versenyen semmiképp nem adnák azt a csapatoknak, valamint kiemelte, hogy idén sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a pilóták gumikezelési képessége: „Számomra feltűnt, hogy azok a pilóták, akik jobban vigyáznak a gumikra az első négy-öt körön, jelentősen növelni tudják az abroncs élettartamát.”
A szakember a saját adataik alapján a négyféle keverék két szélső változata, a kemény és a szupelágy között három másodperces tempókülönbséget lát az utóbbi javára. Azt is hozzátette, hogy az e heti, barcelonai tesztre egy kicsit módosítanak a szuperlágy keveréken, és ilyesmire később, akár az idény alatt is lesz lehetőség, ha szükséges.
„Mindig is mondtuk, hogy elég alázatosak vagyunk ahhoz, hogy ne higgyük, hogy mindent tökéletesen megoldottunk hat hónapnyi saját tesztelés alatt. Ha van probléma, akkor az FIA-val döntünk. De csakis az FIA-val, nem a csapatokkal, mert úgy az elfogulatlanságot kockáztatnánk.”