A 2009 végén a BMW által magára hagyott Sauber autója egy-egy szponzori logó alkalmi megjelenésén kívül gyakorlatilag reklámmentesen versenyzett, a C29-esen azonban feltűnt egy rejtélyes C1-es embléma is.

A hinwili alakutat most elárulta, mit is takar a logó: a Sauber Club One a svájci titoktartás tipikus példája, azokat a szponzorokat tömöríti, amelyek az F1 elmúlt éveinek botrányai (kémügyek, az FIA-elnök szado-mazo esete, a Renault szingapúri megrendezett balesete), a gazdasági válság vagy épp a Forma-1 ma sem kimondottan környezetbarát imázsa miatt inkább a reflektorfényt elkerülve kívántak belépni az óriási üzletnek számító száguldó cirkuszba.

„Mivel nem minden cég szeretne egyszerre befektetni és meg is jelenni, úgy éreztem, hogy itt az idő a két dolgot külön felajánlani” – mondta a csapat tulajdonos-főnöke, Peter Sauber.

A Sauber ügyvezető igazgatónője, Monisha Kaltenborn bővebben is kifejtette az érdekes koncepciót.

„Sok tárgyaláson érzékeltük, hogy a híres márkák nem feltétlenül akarják, hogy összekapcsolják őket a Forma-1-gyel. Nem szeretnék a márkanevüket látni. Egyeseknél belső ellentétek miatt, mások úgy látják, az F1 nem elég környezetbarát, ilyesmik. Két éve sok botrány is volt, néhányan nem akarnak közvetlenül kapcsolódni a sportághoz.”

„Erre az igényre válaszként előálltunk ezzel a megoldással. Ugyanazokat a(z üzleti) lehetőségeket biztosítja, mint másoknak, hiszen azt senki sem kétli, hogy az F1 ma is az egyik legjobb platform, de így nem kell megjelenni.”

„Szerintem ez a koncepció nem csak rövid távra szól, úgy gondolom nagyon is életképes. Lehetnek olyan cégek, amelyek kezdésként élnek vele, hogy előbb megismerjék az F1-et és csak később fedjék fel magukat.”

Kaltenborn természetesen azt sem árulta el, hogy hány támogatóról van szó, de azt elmondta, hogy 2010-ben svájci befektetőkről volt szó, idén azonban már külföldieket is várnak. Míg a mexikói újonc, Sergio Perez számos nyíltan hirdető szponzort hozott magával, a japán Kobajasi Kamui hazai piacáról lehet, hogy így jönnek majd támogatók.

Míg a nagy és sikeres csapatok gond nélkül találnak neves márkákat, a kisebb alakulatok mindig keresik az új lehetőségeket. A Team Lotus főnökének, a kiváló üzletembernek tartott Tony Fernandesnek például nagyon tetszik a Sauber újítása:

„Én üdvözlöm az ilyen innovatív megoldásokat. Egyáltalán nem nézem le. Ha egyesek így akarnak befektetni, az is nagyon jó!” – mondta a maláj.

A Virginnél ugyan nem gondolkodnak hasonlón, de a csapat CEO-ja, Greame Lowdon elismerte, hogy teljesen életképes ötletről van szó.

„Szerintem nálunk nem feküdne valami jól ez a titkolózás, mi nyitottak vagyunk. De valóban, nekünk is vannak olyan szponzoraink, akiket nem érdekel az autókon, a kamionokon vagy akárhol való megjelenés.”