A múlt heti négynapos jerezi teszt utolsó napján Rubens Barrichello Michael Schumacher pénteki legjobbját fél másodperccel megjavítva volt a leggyorsabb, a Williams meglepő tempót tudott.
Mivel a csapat két hét múlva tőzsdére viszi részvényeit, felmerült, hogy a grove-iak a jó teszteredménnyel igyekezhettek növelni az ázsiójukat, a szupergyors kört a KERS kiszerelésével súlyhatár alatti autóval teljesítették.
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael cáfolta, hogy trükköztek volna az FW33-assal.
„Ez nonszensz. Az idő valós volt. Aki ismeri a csapatunkat, tudja, hogy nem megyünk könnyített autóval. Az idő annak köszönhető, hogy Rubens szuperlágy gumikon, kevés üzemanyaggal ment. A KERS elemei az autóban voltak, egyszerűen csak kikötöttük őket, mert gond volt a hűtéssel” – magyarázta az ausztrál az Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy működő KERS-szel Barrichello még gyorsabb is lehetett volna.
A Williams korábbi, jóval kevésbé versenyképes időit Michael azzal indokolta, hogy korábban a közepes keverékű gumit használták csak, azzal pedig gondjaik voltak:
„Korábban csakis a közepes keveréket használtuk és mindig nagyobb mennyiségű üzemanyag volt az autóban. A közepes gumi valahogy sosem működött, nem tudjuk miért” – állította.
A Williams mellett a tesztek kezdetén szintén nem valami versenyképes Mercedes múlt pénteki megtáltosodása is hasonló kételyeket vetett fel, több megfigyelő és szakértő, köztük a Red Bull-os Mark Webber is úgy vélte, hogy a német csapat Schumacher jó idejével az anyacég, Stuttgart felé akart felmutatni valamit.
Ahogy a grove-iak, a Mercedes csapatfőnöke is cáfolta, hogy csak villantani akartak:
„Nem sok értelme lenne az értékes pályaidőt üres tankos dicsőségvadászattal tölteni, amikor sokkal fontosabb dolgaink is vannak. Ahogy Michael is mondta Jerezben, nem volt különösen kevés benzin az autóban, egyszerűen végeztük a programunkat” – mondta Ross Brawn.