A hét első felében többször is esett Barcelonában, de a ma kezdődött harmadik téli teszt első délelőttjén már csak nedves pálya fogadta az F1-eseket a Circuit de Catalunyán. Az aszfalt a hűvös, időnként borús időben lassan száradt, komolyan vehető slickes köröket inkább csak ebéd után tudtak teljesíteni a pilóták.
Késő délelőttől Fernando Alonso vezette az időtáblázatot, a spanyol másokhoz hasonlóan gyors körei után már hosszabb etapokra váltott. Már-már úgy tűnt, hogy a Ferrari 1:24.845-je lesz a nap legjobbja, amikor nem sokkal a vége előtt a délutánt gyakorlatilag végig a garázsban töltő Red Bull is pályára lépett, és Sebastian Vettel, mintha csak kvalifikáción lenne, egy elképesztő idővel vágott oda mindenkinek.
Érdemes azért megjegyezni, hogy a világbajnok minden bizonnyal szuperlágy gumin futotta az Alonsót több mint egy másodperccel verő kört, ugyanis hétkörös etapja alatt máris drasztikusan romlott az ideje az abroncs kopása miatt.
„Sajnos nem sikerült sok kör. Hosszú szünetünk volt, hosszabb, mint vártuk, mit mondhatnék. Semmi komoly nem volt, nem romlott el, de a teszten nyilván utánanézünk, ha úgy tűnik, gond van valamivel, mielőtt folytatnánk. A srácok keményen dolgoztak, a végén sikerült is még pár kört menni. Nem annyit, mint szerettük volna, de holnap is nap lesz” – mondta a világbajnok.
Két középmezőnybeli csapat követte a nagyokat: a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari és a sauberes Kobajasi Kamui gyakorlatilag ugyanazt autózta – szűk kéttizeddel maradtak el a Ferraritól.
Jenson Button csendesen dolgozott a McLarennel, mások azonban gondokkal küszködtek. A Force Indiá-s Paul di Resta csak délután tudott először pályára lépni az autó szerelése után, a Williamsnél motort kellett cserélni délután, a Team Lotusnál pedig délelőtt kellett dolgozni egy szivárgáson.
A legrosszabb napja a Renault-nak volt, ahol az eredeti tervek szerint Nick Heidfeld csak néhány rajt- és bokszkiállás-szimulációt végzett volna délelőtt, hogy aztán átadja az autót Vitalij Petrovnak, de az orosz alig vezethetett, a KERS szoftverének meghibásodása szinte egész napra kényszerpihenőre küldte.
A Mercedes eredményes napot zárt, Michael Schumacher délután egy teljes versenyszimulációt vitt végig, csak a bokszkiállások erejéig szakította meg a körözést. A megtankolt autóval a hétszeres bajnok 1:29-1:30-as körökkel kezdett, majd a gumik kopása 2-3 másodpercet rontott a tempón az etapok végére.
„A cél ugyanaz, mint amit hetekkel ezelőtt is mondtunk: ezzel az autóval remélhetőleg dobogóra állunk, talán, ha minden jól alakul, győzünk is idén. Talán ez a maximum, amiről érdemes beszélni, hiszen pillanatnyilag még nagyon nehéz megbecsülni a helyzetünket a többiekhez képest. Mi is javítjuk még az autót Bahreinig, a kérdés, hogy mennyit” – mondta Schumacher a nap végén.
„Jó napunk volt, nagyon jó kielégítő érzés teljesíteni egy teljes versenytávot gond nélkül” – tette hozzá.
A legtöbb kört a hispaniás Narain Karthikeyan és a virgines Jerom D’Amrosio teljesítette (116-116), míg a legkevesebb Petrovnak jutott (20). Vettel is mindössze 37 kört ment. Nagyobb incidens nem történt ma, a körözést háromszor kellett megállítani: Kobajasi C30-asából egy fogyasztási teszt során teljesen kifogyott az üzemanyag és leállt a pályán, Alguersuari kipördült egyszer, és Rubens Barrichello Williamse is megadta magát késő délelőtt.
Teszt, Barcelona, 2011.02.18.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:24.374 |
2. | F. Alonso | Ferrari (F150th) | 1:25.485 |
3. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:25.638 |
4. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:25.641 |
5. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:26.365 |
6. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:26.575 |
7. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:26.912 |
8. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02) | 1:27.512 |
9. | N. Karthikeyan | Hispania-Cosworth (F110)* | 1:28.393 |
10. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:30.065 |
11. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:30.950 |
12. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:35.174 |
13. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:44.324 |
* 2010-es modell