A McLaren állítólag azért várt egy hetet új kocsija bemutatásával, mert a mérnökök ki akarták próbálni a Renault megoldását az MP4-26-on.
A Ferrari technikai igazgatója azonban úgy véli, ez a megoldás csak akkor hatékony, ha eleve a kipufogórendszerhez tervezik a belső alkatrészeket. „A Renault a karosszériába integrálta a kipufogót, kétszer is átgondolták, hogyan rendezzék el a hűtőket és az elektromos dobozt” – mondta Costa a motorsport.com-nak.
Aldo Costa arról is beszélt, hogy az utóbbi években az F1-es csapatok szakítottak a hagyományos megoldásokkal, egyre extrémebb kipufogókat terveznek.
„Biztos, hogy ez a 2009-es szabályreformokra vezethető vissza. Azóta mindenki új koncepciókkal kísérletezik. Amíg nem stabilizálódnak a szabályok, mindenki folyamatosan fejleszteni fog. Csak újabb három-négy év elteltével jutunk el egy következő optimálási határig” – véli a Ferrari főmérnöke.
Úgy hírlik, hogy a McLaren mellett a Red Bull és a Mercedes is kísérletezik extrém kipufogó-kivezetési megoldásokkal, de hogy ezek közül mi valósul meg, egyelőre nem tudni.