A nyitónap után szombaton is Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Barcelonában. A címvédő a Red Bull-lal délelőtt kvalifikációs etapokat teljesített, legjobb körével egy másodpercet javított tegnapi idején. Délután versenyszimulációra készült a csapat, de ezt egy piros zászlós megszakítás hiúsította meg, később pedig műszaki probléma miatt állt sokáig a garázsban az autó.
A Red Bull másik csapata, a Toro Rosso zárt a második helyen, Jaime Alguersuari mindössze kéttizeddel volt lassabb Vettelnél.
Mögöttük már jóval nagyobbak voltak a lemaradások, Fernando Alonso és Rubens Barrichello már szűk héttizeddel maradt el a Red Bull-os német eredményétől, a renault-s Nick Heidfeld és a sauberes Kobajasi Kamui pedig épp csak egy másodpercen belül zárt hozzá képest.
Míg a Williams eddig sorozatos műszaki hibákkal küszködött, Barrichello ma 118 kört teljesített gond nélkül, ellenben az eddig elég megbízható Ferrari ma többször is elromlott.
„Eddig meglepően jól ment a teszt, nem volt gond az autóval. Ma először akadtak műszaki problémák, de nem túl aggasztóak. Tudjuk, hogy ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire vagyunk versenyképesek, meg kell várnunk az első két-három futamot, majd akkor megmondhatjuk, mennyire jó az autó. De egyelőre minden jól megy” – mondta Fernando Alonso, aki szerint a már javított Pirellik sem jobbak a kopás szempontjából.
„Hogy őszinte legyek, nincs sok különbség a Jerezben tapasztaltakhoz képest. A gumik továbbra is nagyon kopnak a hosszabb etapokon, itt nem is csak a hátsók, de a bal első is” – állította a spanyol.
Ma Nico Rosberg vette át a Mercedest, a német főképp hosszabb etapokat teljesített viszonylag versenyképes időkkel, de a Vettelénél szűk másfél másodperccel gyengébb ideje rövid, kvalifikációs nekifutáson született, ami ilyen szempontból nem túl biztató. Rosberg volt egyébként a nap legszorgalmasabb versenyzője, összesen 131 kört tett meg a katalán pályán.
A McLaren továbbra sem nagyon villog, Jenson Button csak a nyolcadik időt hozta, azonban az angol a nap nagy részében tétlenségre volt kárhoztatva egy hidraulikai hiba miatt, csak 54 kört ment. Mögötte a skót Paul di Resta zárt, a Force Indiá-s újonc ma megjárta a kavicságyat is.
A hátsó traktusban már több mint három másodperces elmaradással következik a lotusos Heikki Kovalainen, a Renault-nál a tegnapi kényszerszünet miatt ma újra autóba ültetett Vitalij Petrov, a Hispaniánál tesztelő Vitantonio Liuzzi és a virgines Timo Glock.
„Tonio komoly esélyes a második ülésünkre, tekintve, hogy milyen tapasztalt F1-es” – mondta Liuzzi kipróbálásáról a Hispania csapatfőnöke, Colin Kolles.
A Team Lotus ma tesztlehetőséget adott az angolai-portugál Ricardo Teixeirának is, a 26 éves GP2-es és Forma-2-es pilóta azonban jóval lassabb volt mindenkinél.
Teszt, Barcelona, 2011.02.19.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:23.315 |
2. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:23.519 |
3. | F. Alonso | Ferrari (F150th) | 1:23.978 |
4. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:24.008 |
5. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:24.242 |
6. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:24.243 |
7. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:24.730 |
8. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:24.923 |
9. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:25.194 |
10. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:26.421 |
11. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:26.884 |
12. | V. Liuzzi | Hispania-Cosworth (F110)* | 1:27.044 |
13. | T. Glock | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:27.242 |
14. | R. Teixeira | Team Lotus-Renault (T128) | 1:31.584 |
*2010-es modell