Alacsony hőmérsékletek, egy kiadós reggeli zápor, valamint délutánra felszáradó pálya jellemezte a barcelonai tesztelés utolsó előtti napját. A tizennégy versenyző csak ebéd után rakathatta fel a slickgumikat, így természetesen ahogy a pálya tapadása javult, úgy javultak a köridők is.
Az utolsó negyedórában Lewis Hamilton, Vitalij Petrov és Nico Rosberg is vezette a listát, végül a Mercedes fiatal reménysége zárta a legjobb idővel a vasárnapot. Mindhárom csapat számára létfontosságú volt, hogy jó benyomást keltsenek: a McLarent világbajnoki esélyesnek, a Mercedest legalábbis futamgyőzelmekre esélyes alakulatnak, a Renault-t pedig a szezon sötét lovának tartják a szakemberek, amely bármikor képes lehet meglepetésre. Rosberg immár másodszor röpítette a tesztelsőségig Mercedes GP-t; Michael Schumacher jerezi legjobb ideje után.
A német mellett különösen Vitalij Petrov lehet elégedett a mai teljesítményével. A Renault orosz pilótáját eddig üldözte a balszerencse, többször is elektronikai hiba miatt kellett hosszabb időre leparkolnia a garázsban. Petrov ma megmutatta, hogy a Renault R31 akkor is gyors autó, ha nem Nick Heidfeld és nem Robert Kubica vezeti.
Sokasodnak viszont a kérdőjelek McLaren-Mercedes körül. Hamiltonnak többször meg kellett szakítania tervezett hosszú etapját műszaki problémák miatt, így csak rövid, 3-5 körös nekifutásokkal próbálta a legtöbbet kiautózni az MP4-26-ból. Ez sikerült is, de félő, hogy az ismét elmaradt versenyszimuláció később visszaüthet.
Pastor Maldonado ott folytatta a Williams remek futását, ahol csapattársa, Rubens Barrichello tegnap abbahagyta. A venezuelai újonc ugyan csak 60 fordulót tett meg, de ez is elég volt a negyedik idő megszerzéséhez. Az első három helyen záró kollégái 90 körnél többet tudtak menni.
A Red Bull és a Ferrari egyaránt a hosszú etapokra koncentrált. Mark Webber alatt a tréning legvégén megállt az RB7, de az ausztrálnak nincs oka csalódottságra: két teljes versenytávot (139 kört) tett meg és az ötödik legjobb idővel zárt. Felipe Massa volt a második legszorgalmasabb vasárnap a maga 123 körével. Az eredményeket tekintve a brazil tizedik legjobb idejénél sokkal fontosabb, hogy a versenyszimuláció során egyedül a Ferrari-pilóta volt képes stabilan 1:27 perces köröket autózni.
A Lotusnál ismét előjött a vízszivárgásos (hűtő)probléma, ami a barcelonai tesztelés elejétől fogva megkeseríti a csapat életét. Jarno Trulli ennek ellenére 1:25,454 perces kört futott az utolsó percekben, ezzel az eddigi legelőkelőbb helyükre, a hatodik pozícióba repítette a zöld-sárgákat.
A megszokottnál valamivel gyengébben muzsikált a Toro Rosso, pedig Sébastien Buemi mellett a tehetséges tesztpilóta, Daniel Ricciardo is újabb lehetőséget kapott az STR6-ossal. Javításra még egy lehetőségük lesz: a barcelonai teszt zárónapján, hétfőn.
Teszt, Barcelona, 2011.02.20.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:23.168 |
2. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:23.463 |
3. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:23.858 |
4. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:24.815 |
5. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7) | 1:24.995 |
6. | J. Trulli | Lotus-Renault (T128) | 1:25.454 |
7. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30) | 1:25.557 |
8. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:25.720 |
9. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:26.155 |
10. | F. Massa | Ferrari (F150th Italia) | 1:26.508 |
11. | T. Glock | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:26.598 |
12. | G. Mondini | Hispania-Cosworth (F110)* | 1:28.178 |
13. | D. Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:28.329 |
14. | N. Karthikeyan | Hispania-Cosworth (F110)* | 1:30.722 |
*2010-es modell