Ha valaki még nem tudta volna, a barcelonai teszt zárónapjának eredménylistájáról leolvashatja, melyik két csapat rendelkezik a legjobb kocsival. A Ferrari és a Red Bull mostantól nyugodt szívvel készülődhetne a szezonnyitó Bahreini GP-re – ha a teszt vége előtt néhány perccel be nem jelentették volna, hogy a szezonnyitót későbbre halasztották.

F1: Csak a Ferrari és a Red Bull lehet elégedett 1
F1: Csak a Ferrari és a Red Bull lehet elégedett 41


Felipe Massa 23 perccel a kockás zászló meglengetése előtt 1:22,625 perc alatt ért körbe a katalán pályán, a négynapos tesztsorozat toronymagasan legjobb idejét felállítva. A nap nagy részében élen álló Mark Webber be kellett hogy érje a második hellyel, még sincs helye szomorkodásnak a Red Bullnál. Az ausztrál hétfőn csak fele annyit (69 kört) ment az RB7-tel, mint egy nappal korábban, de a Milton Keynes-i gárda mérnökei mostanra mindenre választ kaptak, tudják, hogy a kocsi gyors és erős.

Massa 121 kört tett meg a Ferrarival, ezzel az egész tesztelés legszorgalmasabb embere lett. „Rengeteg kilométert tettünk meg ezen a teszten, ha jól tudom, többet, mint bárki más” – értékelt a Ferrari brazilja. „Fernando és én is teljesen igazi versenyszimulációt futottunk, kipróbáltuk a Pirelli összes gumitípusát és a különböző benzinszinteket. Hogy pontosan hol állunk a többiekhez képest, azt nehéz lenne megmondani, de annyi biztos, hogy a Red Bull nagyon erős” – ismerte el Felipe Massa.

F1: Csak a Ferrari és a Red Bull lehet elégedett 42


Egyre többen ismerik el azt is, hogy a Toro Rosso erőfeszítései kezdenek beérni. Ma Sébastien Buemi volt a soros pilóta az olasz kiscsapatnál, aki végül egy másodpercen belül maradt Massához képest. A Barcelonában látottak alapján több megfigyelő – köztük Jenson Button – minden eddiginél erősebb szezont jósol a Toro Rossónak.

Egész nap alacsony hőmérsékletekkel kellett szembesülniük a csapatoknak, a nap végére tíz fokkal, 14 Celsius-fokra hűlt vissza a pálya hőmérséklete. A végére azonban kellően felgumizták az aszfaltot ahhoz, hogy Nick Heidfeld (Renault), Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) és a Virgin újonca, Jerome d’Ambrosio is javítani tudjon addigi idején.

A McLaren angolja 107 kört tett meg a nap folyamán (ez eddig a leghosszabb etap az MP4-26 bemutatása óta), aminél csak Massa, a williamses Pastor Maldonado és Michael Schumacher futott többet. Maldonado hatodik ideje különösen az után biztató, hogy a valenciai és jerezi teszteken sorozatos (a KERS-hez kötődő) elektronikai hibák hátráltatták az FW33 fejlődését.

Komoly rejtély a Mercedes formaingadozása. Az ezüstösök vasárnap még elsőként végeztek Nico Rosberggel a volánnál, ma viszont Schumacher semmi rendkívülit nem produkált. Norbert Haug kénytelen volt beismerni az újságíróknak, hogy az MGP W02 jelenlegi formájában nem tartozik az öt legjobb csapat közé, de a sportigazgató továbbra is bízik a fejlesztési programjuk sikerében.

Korán szedte ma a sátorfáját a Team Lotus, miután Jarno Trulli a 9-es kanyarban (Campsa) nagy tempónál, ötödikben elvesztette uralmát a kocsi fölött, és a T128 nagy erővel nekicsapódott a gumikordonnak. „Nem Jarno hibája volt, a felfüggesztés okozta a balesetet” – védte meg az olaszt Mike Gascoyne. „Csak az angliai bázison tudjuk megjavítani a kocsit, ezért rövidre zártuk a napot. Ennek ellenére elégedett vagyok a barcelonai eredményeinkkel, rengeteget tanultunk a kocsiról és a gumikról” – tette hozzá a Lotus technikai igazgatója.

A legfrissebb hírek szerint az eltörölt bahreini tesztelés helyett ugyanitt, Barcelonában találkoznak a csapatok a szezonkezdet előtt, március 8-11. között.

Teszt, Barcelona, 2011.02.21.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  F. Massa  Ferrari (F150th)  1:22.625
 2.  M. Webber  Red Bull-Renault (RB7)  1:23.442
 3.  S. Buemi  Toro Rosso-Ferrari (STR6)  1:23.550
 4.  N. Heidfeld  Renault (R31)  1:23.657
 5.  L. Hamilton  McLaren-Mercedes (MP4-26)  1:24.003
 6.  P. Maldonado  Williams-Cosworth (FW33)  1:24.057
 7.  A. Sutil  Force India-Mercedes (VJM04)  1:24.177
 8.  S. Perez  Sauber-Ferrari (C30)  1:24.515
 9.  J. D’Ambrosio  Virgin-Cosworth (MVR-02)  1:26.501
 10.  M. Schumacher  Mercedes GP (W02)  1:27.079
 11.  J. Trulli  Team Lotus-Renault (T128)  1:29.992