Ha valaki még nem tudta volna, a barcelonai teszt zárónapjának eredménylistájáról leolvashatja, melyik két csapat rendelkezik a legjobb kocsival. A Ferrari és a Red Bull mostantól nyugodt szívvel készülődhetne a szezonnyitó Bahreini GP-re – ha a teszt vége előtt néhány perccel be nem jelentették volna, hogy a szezonnyitót későbbre halasztották.
Felipe Massa 23 perccel a kockás zászló meglengetése előtt 1:22,625 perc alatt ért körbe a katalán pályán, a négynapos tesztsorozat toronymagasan legjobb idejét felállítva. A nap nagy részében élen álló Mark Webber be kellett hogy érje a második hellyel, még sincs helye szomorkodásnak a Red Bullnál. Az ausztrál hétfőn csak fele annyit (69 kört) ment az RB7-tel, mint egy nappal korábban, de a Milton Keynes-i gárda mérnökei mostanra mindenre választ kaptak, tudják, hogy a kocsi gyors és erős.
Massa 121 kört tett meg a Ferrarival, ezzel az egész tesztelés legszorgalmasabb embere lett. „Rengeteg kilométert tettünk meg ezen a teszten, ha jól tudom, többet, mint bárki más” – értékelt a Ferrari brazilja. „Fernando és én is teljesen igazi versenyszimulációt futottunk, kipróbáltuk a Pirelli összes gumitípusát és a különböző benzinszinteket. Hogy pontosan hol állunk a többiekhez képest, azt nehéz lenne megmondani, de annyi biztos, hogy a Red Bull nagyon erős” – ismerte el Felipe Massa.
Egyre többen ismerik el azt is, hogy a Toro Rosso erőfeszítései kezdenek beérni. Ma Sébastien Buemi volt a soros pilóta az olasz kiscsapatnál, aki végül egy másodpercen belül maradt Massához képest. A Barcelonában látottak alapján több megfigyelő – köztük Jenson Button – minden eddiginél erősebb szezont jósol a Toro Rossónak.
Egész nap alacsony hőmérsékletekkel kellett szembesülniük a csapatoknak, a nap végére tíz fokkal, 14 Celsius-fokra hűlt vissza a pálya hőmérséklete. A végére azonban kellően felgumizták az aszfaltot ahhoz, hogy Nick Heidfeld (Renault), Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) és a Virgin újonca, Jerome d’Ambrosio is javítani tudjon addigi idején.
A McLaren angolja 107 kört tett meg a nap folyamán (ez eddig a leghosszabb etap az MP4-26 bemutatása óta), aminél csak Massa, a williamses Pastor Maldonado és Michael Schumacher futott többet. Maldonado hatodik ideje különösen az után biztató, hogy a valenciai és jerezi teszteken sorozatos (a KERS-hez kötődő) elektronikai hibák hátráltatták az FW33 fejlődését.
Komoly rejtély a Mercedes formaingadozása. Az ezüstösök vasárnap még elsőként végeztek Nico Rosberggel a volánnál, ma viszont Schumacher semmi rendkívülit nem produkált. Norbert Haug kénytelen volt beismerni az újságíróknak, hogy az MGP W02 jelenlegi formájában nem tartozik az öt legjobb csapat közé, de a sportigazgató továbbra is bízik a fejlesztési programjuk sikerében.
Korán szedte ma a sátorfáját a Team Lotus, miután Jarno Trulli a 9-es kanyarban (Campsa) nagy tempónál, ötödikben elvesztette uralmát a kocsi fölött, és a T128 nagy erővel nekicsapódott a gumikordonnak. „Nem Jarno hibája volt, a felfüggesztés okozta a balesetet” – védte meg az olaszt Mike Gascoyne. „Csak az angliai bázison tudjuk megjavítani a kocsit, ezért rövidre zártuk a napot. Ennek ellenére elégedett vagyok a barcelonai eredményeinkkel, rengeteget tanultunk a kocsiról és a gumikról” – tette hozzá a Lotus technikai igazgatója.
A legfrissebb hírek szerint az eltörölt bahreini tesztelés helyett ugyanitt, Barcelonában találkoznak a csapatok a szezonkezdet előtt, március 8-11. között.
Teszt, Barcelona, 2011.02.21.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Massa | Ferrari (F150th) | 1:22.625 |
2. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7) | 1:23.442 |
3. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:23.550 |
4. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:23.657 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:24.003 |
6. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:24.057 |
7. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:24.177 |
8. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30) | 1:24.515 |
9. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:26.501 |
10. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02) | 1:27.079 |
11. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128) | 1:29.992 |