Bár a bajnoki címhez jó képességű pilóták, sebesség, jó taktika és stratégia, kiváló csapamunka és szerencse is kell, a megbízhatóság is kulcsfontosságú. Ezen a téren tavaly a Ferrari volt a legjobb, és az eddigi tesztek alapján idén is a maranellói autó a legbombabiztosabb.
2010-ben a Ferrari autói 2194 kört teljesítettek, azaz 19 futam teljes távjának 97,2 százalékát. A második legjobb a végül mindkét címet bezsebelő Red Bull lett ebből a szempontból 93,4 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik foka a McLarené (90,9 %), a negyedik hely pedig a Mercedesé (89,6 %) lett.
2011-ben eddig három teszten vettek részt a csapatok és a Ferrari újra a legmegbízhatóbb autó: Fernando Alonso és Felipe Massa eddig 5221 km-t ment az F150th Italiával, ami több mint 800 km-rel, bő két és fél versenytávval haladta meg a másodikként rangsorolt Red Bullt a maga 4406 kilométerével.
A sorban a Mercedes (4297 km), a Sauber (4078 km), a Williams (3787 km), a Force India (3745 km), a Toro Rosso (3737 km) és a Renault (3700 km) következik, azaz az összes nem újonc csapat megelőzi a McLarent (3690 km), amely a radikális építésű MP4-26-osával egyelőre sem a sebesség, sem a megbízhatóság tekintetében nincs az élmezőny közelében.
A wokingiaknál kevesebbet csak a Virgin (3365 km) és a Team Lotus (2037 km) teljesített, igaz, a pontosság kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a McLaren a Virginnel és a Force Indiával együtt csak a második, jerezi teszten kezdte a 2011-es autója tesztelését.
A Hispania adataival egyelőre nem érdemes számolni, hiszen a spanyol kiscsapat még be sem mutatta idei járgányát és amúgy is kihagyta a teljes második tesztet.