A sepangi pálya vezérigazgatója, Razlan Razali szerint a Maláj Nagydíj iránt egyre csökken az érdeklődés, a helyiek is inkább a tévében nézik a versenyt, aki pedig utazik, szívesebben megy az a népszerű kísérőrendezvényekkel párosított éjszakai futamra Szingapúrba.

„Sepang elvesztette a varázsát. Nem tesz jót, hogy a szomszédos Szingapúrban is van F1, a fő riválisunk pedig a tévé, ugyanis sokan szívesebben nézik a versenyt az otthonuk kényelméből” – panaszolta a pálya főnöke.

Az F1-ben 1999-ben bemutatkozott helyszín ugyan az egész versenynaptár legolcsóbb jegyeit kínálja – már 3800 Ft-nak megfelelő összegért is kapható belépő -, a 130 ezer férőhelyes pályára egyre kevesebben mennek ki a hőségbe. Razlan elmondta, hogy a 2006-ban még összesen 140 ezer fizető nézőjük volt a versenyhétvége három napján, de 2009-ben már csak 126 ezren, tavaly pedig mindössze 97 ezren váltottak jegyet a nagydíjra.

Hozzátette, hogy 2011-ben is ezt a számot célozzák, napi 33 ezer nézőt szeretnének, de a november óta tartó promóció ellenére is siralmas az érdeklődés, a bő öt hét múlva következő versenyre külföldről összesen 6000 jegyet vettek, és a hazai érdeklődés is lagymatag.

A pálya főnöke azt is elismerte, hogy az egykor modern helyszín mára lelakott lett, a lelátók tetői teljesen elöregedtek és cserére szorulnak, de a felújításhoz szükséges 180 millió ringgites (kb. 12 milliárd Ft) támogatási kérelmére nem is reagált a kormányzat.

„Amikor esik, a tető beázik. Az emberek persze nem örülnek. A pálya rekordidő alatt épült, így sajnos voltak ügyeskedések és pocsék a karbantartás.”

Az F1 ura, Bernie Ecclestone is nem egyszer kritizálta már Sepangot, romos háznak bélyegezte a helyszínt, míg Szingapúrt az F1 ékkövének nevezte. Razali szerint talán a Bernie által már két éve követelt éjszakai verseny rendezésével kedvére tehetnének a kisembernek és ők is jól járhatnak.

„A szerződésünk 2015-ös lejárta előtt még rendeznünk kellene egy éjszakai futamot. Talán az nagyobb tömeget vonzana, éjszaka hűvösebb van.”